پیشنهاد ترامپ برای بهبود وضع اقتصادی آمریکا

دونالد ترامپ در صحبت‌های اخیر خود به انتقاد از اقدامات اقتصادی اوباما و کلینتون پرداخت و چند طرح جدید برای بهبود وضع آمریکا ارائه داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به زودی طرح ایجاد مهلت قانونی توقف بر اجرای قوانین مالی جدید در دیترویت را پیشنهاد خواهد داد. طرح وی در مقابل برنامه های اقتصادی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، قرار گرفته است.

سخنرانی ترامپ بر فراهم آوردن رفاه بیشتر برای موسسات کوچک متمرکز خواهد بود. ترامپ اظهار کرده تا زمانی که اقتصاد آمریکا نشانه هایی از رشد نشان ندهد، قوانین مالی جدیدی ایجاد نخواهد کرد.

ترامپ همچنین تلاش خواهد کرد تا قانون مالیات 40 درصدی برای خانه هایی با ارزش 5.45 میلیون دلار را لغو کند. وی برای موسسات تجاری آمریکایی مالیاتی 15 درصدی پیشنهاد خواهد داد و سعی خواهد کرد تا سطح حمایت از اختراعات و مالکیت فکری را گسترش دهد. نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا همچنان به مخالفت خود بر طرح شراکت ترنس-پسیفیک، که از سوی اوباما و حتی بسیاری از جمهوری خواهان مورد حمایت است، ادامه خواهد داد. ترامپ همچنین بر ادامه حمایت خود در صنعت ذغال سنگ ادامه خواهد داد.

ترامپ در ادامه روند کمپین خود تلاش می کند تا نشان دهد طبقه متوسط و ضعیف آمریکا در اثر سیاست های اوباما دچار آسیب شدیدی شده اند و این پیشنهاد را مطرح خواهد کرد که کودکان به کلی از مالیات معاف شوند. کلینتون در همین حال پیشنهاد داده مالیات کودکان در سقف 10 درصد درآمد یک خانواده تعیین شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ترامپ در نظر دارد تا از شهر دیترویت به عنوان مثالی برای اقتصاد شکست خورده دولت فعلی آمریکا استفاده کند. وی تاکید خواهد کرد که سیاست های مالی کلینتون و اوباما، در زمینه‌ سیاست های انرژی، افزایش مالیات و محدودیت های ایجاد شده در تبادلات تجاری، به دیترویت و سایر شهرهای آمریکا خسارات جبران ناپذیری وارد کرده است. 

با این حال، اطلاعات منتشر شده از وضع متفاوتی در اقتصاد آمریکا خبر می دهد. سطح بیکاری آمریکا در سال جاری 4.9 درصد است، رقمی بسیار پایین تر از 10 درصد اعلام شده در اکتبر سال 2009. در همین حال کلینتون در زمینه های بسیاری به ترامپ انتقاد کرده و اظهار کرده وی در برابر مشکلات پیش روی آمریکا هیچ آمادگی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار