رقیب هم حزبی ترامپ در انتخابات آمریکا کیست؟

ایوان مک مولین اعلام کرده که قصد دارد وارد گود رقابت های انتخابات ریاست جمهوری از سوی جمهوری خواهان شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، ایوان مک مولین که از دست اندرکاران سابق آژانس آطلاعاتی آمریکا (سی آی اِی) است، به عنوان محافظه کار جایگزین ترامپ، قصد ورود به رقابت های ریاست جمهوری آمریکا را دارد.

بخش از جمهوری خواهان، مایل نیستند ترامپ را به عنوان نامزد حزبی خود برای ریاست جمهوری بپذیرند.

مک مولین که تا همین اواخر، مدیر ارشد سیاست گذاری کنفرانس مجلس جمهوری خواهان بود، به اِی بی سی نیوز گفت هنوز هم، زمان برای راه اندازی کارزاری وجود دارد که بتواند در برخی ایالت های متمایل به جمهوری خواهان که ترامپ در آن ها اخیرا نتیجه نظرسنجی ها را واگذار کرده است، به عنوان گارد عقب عمل کند.

مک مولین در بیانیه ای گفت: «در سالی که آمریکایی ها اعتماد خود به نامزدهای هر دو حزب عمده را از دست داده اند، زمان آن رسیده است که نسل رهبری جدیدی بر سر کار بیاید. برای انجام کار صحیح، هرگز دیر نیست و آمریکا لایق افرادی بهتر از کلینتون و ترامپ است. من با فروتنی اعلام می کنم می توانم رهبری باشم که برای میلیون ها خسارت دیده آمریکایی، گزینه محافظه کار ریاست جمهوری باشد.»

یک وب سایت، تامین هزینه و جمع آوری پول به نام «مک مولن برای ریاست جمهوری» نیز تاسیس شد که مشخصه آن، تصویر مک مولین و این گفته اوست: «برای ریاست جمهوری بر می خیزم زیرا برای انجام کار صحیح، هرگز دیر نیست.»

حامیان نامزدی مک مولین، طرفداران جنبش «نه به ترامپ» هستند که قبل از اعلام رسمی نامزدی ترامپ، به راه افتاد اما نتوانسته بود جایگزینی برای او بیابد. این گروه نشان داد که برخی از اعضای بانفوذ جمهوری خواه بعد از اعلام نامزدی مک مولین، در حمایت از او به میدان خواهند رفت. انتظار می رود وی مراحل رسمی ثبت نام خود را در روز دوشنبه انجام دهد اما در ایالت هایی که ضرب الاجل در آن ها به پایان رسیده است، با مشکل مواجه خواهد بود.

اما مک مولین در بین جمهوری خواهان واشینگتن هم، آن قدرها شناخته شده نیست. او در توئیتر، علنا از ترامپ انتقاد کرده است؛ اما عضو شناخته شده «نه به ترامپ» نیست.

مک مولین 40 ساله، مجرد است و تاکنون در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده است. او دارای مدرک ام بی اِی از دانشگاه بازرگانی وارتون است که ترامپ هم به عنوان دانشجوی کارشناسی در آن درس خوانده است.

وب سایت کارزار مک مولین، هنوز دارای صفحه ای نیست که سیاست کلی او را تشریح کند یا جزئیات زندگینامه او را بازگو کند. این وب سایت که در اصل در اکتبر سال 2011 راه اندازی شده است و گویا روز یکشنبه به روز رسانی شده، لینک هایی به صفحات رسانه های اجتماعی او از جمله فیس بوک و اینستاگرام دارد که هنوز هیچ پستی در آن ها مشاهده نمی شود.

مک مولین پیوسته ترامپ را یک «تشنه قدرت» خوانده است و در توئیتر از هشتگ نه به ترامپ (#NeverTrump) استفاده می کند. وی قبل از اعلام نامزدی خود، 135 دنبال کننده داشت ولی تعداد آن ها تا قبل از ظهر روز دوشنبه به 7 هزار نفر رسید.

مک مولین اعلام کرده است که به زبان های انگلیسی و پرتغالی مسلط است اما مدتی در دمشق درس خوانده و در یکی از سخنرانی ها اشاره کرده است که عربی می داند.
وی بیش از 10 سال به عنوان افسر عملیات نفوذی با سی آی اِی همکاری داشته و در آفریقا، خاورمیانه، و آسیا کار کرده است. سی آی اِی در خصوص تایید استخدام وی در آن سازمان، هیچ اظهار نظری نکرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار