حمایت صندوق نوآوری معاونت علمی از دانش‌آموزان خلاق زیست‌فناور

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: صندوق نوآوری معاونت علمی از دانش آموزان خلاق در حوزه زیست‌فناور حمایت همه‌جانبه می‌کند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نشر دانش علوم زیست فناوری در بین دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش با تاسیس پژوهش‌سراها باعث شد دانش‌آموزان وارد عرصه جدید علم و فناوری شوند.

وی ادامه داد: ما طی سه سال گذشته در دولت یازدهم حدود 315 پژوهش‌سرا را راه‌اندازی کرده‌ایم در حالی که تا سال 1392 حدود 300 پژوهش سرا در كشور فعاليت داشتند.

زرافشان یادآور شد: با راه‌اندازی پژوهش‌سراهای کشور این امکان ایجاد می‌شود تا علاوه بر ارائه امکانات موجود به دانش آموزان پژوهشگر، آزمایشگاه‌های آنها نیز در اختیار مدارس قرار گیرد تا به عنوان آزمایشگاه مرکزی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه جامعه علمی کشور به دنبال استفاده از ظرفیت علمی دانش آموزان در پژوهش‌سراها است، عنوان کرد: در حال حاضر 500 منطقه در سراسر کشور دارای پژوهش‌سراهای دانش آموزی است که این تعداد در سال جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به 600 منطقه می رسد و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی می تواند برای برگزاری سومین جشنواره زیست فناوری دانش آموزی از ظرفیت این پژوهشسراها کمک گیرد.

زرافشان تاکید کرد: همچنین توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستادهای زیرمجموعه به این بخش بوده تا جایی که تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و ستادهای زیرمجموعه به امضا رسانیده تا بتوانند بر اساس آن علوم جدید را وارد مدارس و پژوهش‌سراها کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما امسال یک تفاهم‌نامه همکاری با صندوق حمایت از نوآوران امضا کردیم که این صندوق از دانش‌آموزانی که در مسابقات و جشنواره‌ها ایده‌های نوآورانه داشته باشند، حمایت می‌کند.

به گفته زرافشان، حمایت‌های معنوی (تامین امکانات و نیازهای آموزش)، حمایت های حقوقی (کمک به ثبت اختراعات در نهادهای قانونی) و حمایت‌های مالی برای تجاری‌سازی محصولات نوآورانه دانش‌آموزان از جمله این حمایت‌ها است.

وی افزود: از بین 615 پژوهشسرا حدود 67 پژوهشسرا مجهز به آزمايشگاه شدند که با فعاليت ستاد، بسته‌هاي آموزشي جديد نيز توليد شده است كه درصدد مجهزسازی تمامي پژوهش‌سراها به اين بسته ها هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار