تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی با همکاری وزارت ارشاد

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد برای تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی و کلاسی خبر داد.

مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با 
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند استقبال از 50 هزار نمایشگاه برگزار شده در هفته کتاب اظهار داشت: در این نمایشگا‌ه‌ها کتاب‌های غیردرسی و کمک آموزشی ارائه می‌شود و دانش‌آموزان استقبال قابل توجهی داشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این نمایشگاه گامی در جهت توسعه کتابخوانی دانش‌اموزی به شمار می‌رود تا مدتی پس از اتمام هفته کتاب به فعالیت ادامه می‌دهد.

علی اکبرزاده با بیان اینکه در هفته کتاب معلمان و دانش‌آموزان مولف تجلیل شدند، عنوان کرد: به طور کلی در این هفته فعالیت‌های فرهنگی در جهت ارتقای سطح کتابخوانی در آ‌موزش و پرورش طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده انجام شد.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از استمرار تجهیز کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه چهار ساله با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی و کلاسی در دستور کار قرار گرفته البته پیش از این هم این روند اجرایی شده بود و تعداد کتابخانه‌های آموزشگاهی طی سه سال اخیر از 41 هزار به 61 هزار افزایش پیدا کرده است.

علی اکبرزاده در خصوص روند انتخاب کتاب‌ها در نمایشگاه‌های مدرسه اظهار داشت: سیستم انتخاب کتاب‌ها بر اساس اطلاعاتی است که سال‌های گذشته از دانش‌آموزان دریافت شده و با توجه به شرایط و موضوع کتاب‌های درخواستی در سال بعد تهیه و برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: امسال بیشترین کتاب‌هایی که دانش‌آموزان از آن استقبال کردند در موضوعات علمی، تخیلی، تاریخی و داستانی قرار داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار