فشار فیفا به قطر برای رعایت حقوق بشر ادامه دارد

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت فشار فیفا به قطر برای رعایت حقوق بشر همچنان ادامه خواهد یافت.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا روز چهارشنبه گفت فیفا به "اعمال فشار" بر قطر در جهت رفتار مناسب با کارگران مهاجری که مشغول ساخت و ساز ورزشگاه های جام جهانی در این کشور برای جام جهانی 2022 هستند، ادامه خواهد داد. 
نهاد حاکم بر جهان فوتبال در گذشته اعتراف کرد که این سازمان درباره سوء استفاده از کارگران در قطر ضعیف عمل کرده است.
از آن زمان به بعد  فیفا گفت حقوق بشر ،عامل مهمی در کسب میزبانی جام جهانی آینده  خواهد بود و  در تاریخ 22 آوریل  برنامه هایی را برای تشکیل یک گروه خاص برای نظارت بر شرایط کار اعلام کرد.
اینفانتینو در یک کنفرانس ورزشی به خبرنگاران گفت، "در رفتار با کارگران"  پیشرفت های مثبتی حاصل شده است اما کارهای بیشتر باید انجام شود.ما فشار خواهیم آورد و همچنان به این کارادامه خواهیم داد.
قطر در بخش زیرساخت های مربوط به میزبانی جام جهانی سال 2022 میلیاردها دلار هزینه کرده و صدها هزار نفر از کارگران ساختمانی را از کشورهایی مانند هند، نپال و بنگلادش برای ساخت و ساز این پروژه ها به خدمت گرفته است.
قطر اعلام کرده است در برخی قوانین خود تغییراتی ایجاد کرده است، از جمله جایگزینی قانونی به جای قانون بحث برانگیز "کفاله" است که بر اساس آن کارگران خارجی برای تغییر شغل و یا ترک کشور باید  رضایت کارفرمای خود را جلب می کردند.
اینفانتینو گفت: مسابقات جام جهانی 2022 فرصتی است برای تاکید بر مسائلی که ممکن است نادیده گرفته شده باشند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار