پیشنهاد فیفا برای ادغام کونکاکاف با آمریکای جنوبی

یک مقام کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از پیشنهاد فیفا برای ادغام مسابقات انتخابی جام جهانی دراین منطقه با منطقه کونکاکاف خبر داد.

لائورینو گونزالس رئيس فدراسیون فوتبال ونزوئلا و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی گفت جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا پیشنهاد کرده است مسابقات مقدماتی کونکاکاف و آمریکای جنوبی(کونمبول) با هم ادغام شوند. 
اینفانتینو که طرح افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2026 را مطرح کرده به عنوان بخشی از برنامه های خود ،پیشنهاد کرده است که رقابت های انتخابی جام جهانی در این دو منطقه با هم ادغام شوند. 
گونزالس گفت: کونمبول قبل از پذیرش این پیشنهاد حداقل 14 سهمیه در جام جهانی برای دو منطقه می خواهد.
شورای فیفا روز سه شنبه قرار است درمورد افزایش تعداد تیم های جام جهانی از 32 تیم فعلی به 40 یا 48 رای گیری کند. 
آمریکای جنوبی  در حال حاضر برای 10 عضو خود دارای چهار و نیم سهمیه در جام جهانی است در حالی که کونکاکاف، که دارای 35 عضو است، سه و نیم سهمیه دارد.
گونزالس گفت: اگر آنها به ما سهمیه های بیشتری بدهند از این پیشنهاد حمایت می کنیم. در حال حاضر، دو کنفدراسیون در مجموع هفت سهمیه کامل ، به علاوه دو نیم سهمیه داریم.
وی افزود اگر این تعداد  تا 14 سهمیه افزایش یابد، شبیه به آنچه در اروپا برای همین تعداد تیم در نظر گرفته شده، این پیشنهاد مورد توجه قاره آمریکا قرار خواهد گرفت.
اروپا در حال حاضر برای 55 تیم دارای 13 سهمیه است ، به علاوه یک سهمیه برای جام جهانی 2018  که میزبان آن روسیه است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار