ابراز نگرانی آمریکا از آغاز درگیری ها در لیبی

وزارت خارجه آمریکا نسبت به آغاز دوباره درگیری ها در لیبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «جان کربی» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به آغاز دوباره درگیری ها در منطقه مرکزی لیبی، تاکید کرد که این امر فقط به نفع تروریست های «داعش» و سایر گروه های افراط گرای منطقه است.

 کربی در نشست خبری روز چهارشنبه (15 دی ماه- 4 ژانویه) در این باره گفت:«ما بشدت از آغاز دوباره جنگ بین لیبی هایی نگرانیم. جنگی که فقط به نفع داعش و سایر گروه های افراط گرای خشن در آنجا خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکنون، نیروهای لیبی در «سرت» و شرق لیبی پیشروی هایی داشته اند و همین امر موجب می شود که آغاز دوباره نبرد در آنجا نگران کننده باشد.»

در پی جنگ داخلی لیبی در سال 2011 که منجر به سرنگونی «معمر قذافی» و حکومتش شد، بسیاری از نیروهای مسلح افراطی به سوریه رفتند تا در کنار گروه‌های تروریستی و ستیزه جو که علیه دولت سوریه و در میدان جنگ داخلی سوریه می‌جنگیدند، قرار بگیرند.

لیبی پس از سرنگونی قذافی دستخوش ناآرامی‌های داخلی فراوانی شد و تروریست‌های داعش با استفاده از هرج و مرج ایجاد شده به شهر ساحلی « سِرت» نفوذ کرده و آن را به اشغال خود درآوردند.

نیروهای ارتش لیبی با حفظ مجدد وحدت و بهره‌گیری از کمک‌ نیروهای ویژه سازمان ملل از روزهای نخست ماه می (اواسط اردیبهشت ماه) عملیات گسترده‌ای را برای نابودی داعش و پاکسازی این شهر از وجود تروریست‌ها اغاز کرده‌ و طی هفته‌های اخیر به موفقیت‌هایی دست یافته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار