با مشاوره پیش از ازدواج و تقویت نهادهای مشاوره خانواده برای کاهش آمار طلاق قدم برداریم

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت:با مشاوره پیش از ازدواج و تقویت نهادهای مشاوره خانواده برای کاهش آمار طلاق قدم برداریم .

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛هوشنگ عطاپور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به افزایش طلاق در جامعه اشاره نمود و گفت: موضوع طلاق، سومین مسئله مهم کشوری به شمار می رود و این استان نیز با روند رو به رشد طلاق در جامعه دست به گریبان است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع طلاق جزو آسیب های اجتماعی اولویت دار در استان نیست، افزود: اگر برای حل معضل طلاق چاره اندیشی نشود، در آینده مشکل ساز می شود.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با مشاوره پیش از ازدواج و تقویت نهادهای مشاوره خانواده به مقابله جدی با افزایش طلاق برویم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته چهار هزار و 780 مورد طلاق در آذربایجان غربی ثبت شده بود که این رقم در سال جاری به چهار هزار و 863 مورد رسیده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این جلسه گفت : در حاشیه شهر ارومیه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق بیشتر است، اضافه کرد: مسئولان شهری ارومیه باید در راستای احداث مسجد در مناطق محروم فکر اساسی بکنند تا از این طریق، آموزش های دینی لازم به مردم حاشیه نشین شهر ارائه شود.

امام جمعه ارومیه به کمبود مسجد در مناطق حاشیه این شهر اشاره کرد و افزود : کمبود مسجد در حاشیه شهر ارومیه از عوامل مهم افزایش طلاق در این مناطق است و باید به این معضل به صورت ریشه ای عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه مناطق حاشیه ای شهر ارومیه با کمبود مسجد مواجه است، افزود: مسئولان باید فکر اساسی برای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی داشته باشند و در این راستا توجه به مسائل دینی و معنوی ضروری است.
در این جلسه معرفی روز دوم بهمن ماه سالروز قیام مسلحانه مردم ارومیه در مقابل رژیم ستمشاهی به عنوان روز ' قیام مسلحانه مردم ارومیه' به شورای فرهنگ عمومی کشور برای ثبت در تقویم رسمی به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.