کمک نیروهای آمریکایی به سربازان فیلیپینی برای مقابله با داعش

سخنگوی سفارت آمریکا در مانیل اعلام کرد به درخواست فیلیپین نیروهای ویژه این کشور برای مبارزه با داعش به سربازان فیلیپینی کمک می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی سفارت آمریکا در مانیل، پایتخت فیلیپین امروز (شنبه) اعلام کرد: "نیروهای ویژه آمریکایی برای پایان دادن به محاصره شهر "ماراوی" در جنوب فیلیپین از دست شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش، به سربازان فیلیپینی کمک می کنند."

محاصره ماراوی به دست صدها نفر از شبه نظامیانی که به گروه تروریستی داعش در کشورهای همسایه خود و در خاورمیانه اعلام وفاداری کرده اند این نگرانی را ایجاد کرده که این تروریستها ممکن است بتوانند قدرت خود را در جنوب شرق آسیا گسترش دهند.

سخنگوی سفارت آمریکا در مانیل در بیانیه ای اعلام کرد: به درخواست دولت فیلیپین، نیروهای ویژه آمریکایی به سربازان فیلیپینی در عملیات ماراوی برای مقابله با گروه های "مائوته" و "ابوسیاف" کمک می کنند.

تاکنون هیچ خبری برای تأیید اینکه فیلیپین از آمریکا برای مقابله با گروه های شبه نظامی تروریستی درخواست کمک کرده، منتشر نشده است.

آمریکا و فیلیپین در چند دهه گذشته شرکای یکدیگر محسوب می شدند. اما "رودریگو دوترته"، رئیس جمهور فیلیپین که همکاری با آمریکا را به عنوان مانعی برای بهبود روابط خود با چین می دانست، پس از روی کار آمدن، موضعی خصمانه علیه واشنگتن در پیش گرفت و حتی گفت که نیروهای آمریکایی را از این کشور بیرون می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
بجز ایران بقیه کشورها مطیع امریکا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
دروغه کمکی درکار نیست
آخرین اخبار