جابجایی سالانه ٢٥ میلیون مسافر از پایانه مسافربری مشهد

مدیرعامل سازمان پایانه مسافربری شهرداری مشهد از جابجایی سالانه ٢٥ میلیون مسافر از پایانه مسافربری مشهد به نقاط مختلف کشور خبر داد.

جابجایی سالانه ٢٥ میلیون مسافر از پایانه مسافربری مشهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن شریعتی در نشست خبری با با بیان اینکه  ٧/٢ درصد از کل مسافرت‌های کشور از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد صورت می‌پذیرد افزود: در طرح نوروزی خدمت رسانی در سازمان پایانه‌های مسافربری بخش خصوصی طبق سنوات گذشته ١٥٠٠ دستگاه اتوبوس معمولی، ١٥٠ دستگاه اتوبوس وی آی پی، ١٦٠٠ دستگاه مینی بوس و ١٣٥٠ دستگاه خودروی سواری در حوزه حمل و نقل عمومی مسافران خدمات رسانى می‌کنند.
 
وی گفت: شهرادری مشهد هم در این راستا ٦ پایانه مسافربری متمرکز و نیمه متمرکز (ایستگاه سوار خودروهاى تحت کنترل) را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به اجرایی شدن استقبال از زائران در پایانه‌ها از ٢٩ اسفند گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اجرای طرح خدمات نوروزی حدود یک میلیون و ٥٠٠ هزار زائر و مسافر از طریق پایانه‌ها وارد شهر مشهدمقدس شوند.

شریعتى استقرار ایستگاه استقبال از بهار با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و ارائه خدماتی از قبیل: غرفه‌های مشاوره پزشکی، مذهبی، ورزشی، بازی و سرگرمی، استقرار المان‌های مذهبی و گل‌آرایی در فضای پایانه‌های مسافربری با نصب ٤ المان جدید را در استقبال از بهار ٩٧ از جمله برنامه‌های پایانه مسافربری شهرداری مشهد در پایانه مسافربری امام رضا (ع) عنوان کرد.

وی گفت: فضاسازی ورودی و ساختمان اصلی پایانه متناسب با فضای زیارت و بهار، اجرای طرح نظرسنجی آنلاین، آمادگی اسکان موقت زائران در صورت برودت هوا، برگزاری دوره آموزشی فرهنگ میزبانی ویژه کارکنان، پیمانکاران، خدمتگزاران و فعالان حاضر در پایانه‌های مسافربری مشهد و اجرای پروژه‌های عمرانی زیباسازی از دیگر اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد می‌باشد.
 

فعالیت ١٤ پایانه مسافربری فعال در خراسان رضوی


معاون مدیرکل راهدارى و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی هم در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر ١٤ پایانه مسافربری فعال در سرتاسر استان خدمات مورد نیاز حمل و نقل عمومی را برای مسافرین را فراهم می‌کنند.

وحدتی افزود: در حال حاضر ٨ هزارو ٥٦٠ راننده حرفه‌ای در ١٣٢ شرکت حمل و نقل مسافربری در سطح استان به زائرین و مسافرین امام رضا (ع) خدمت رسانى می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در طول مسیر ٢٠ هزار کیلومتری جاده‌های استان ٨٨ دوربین ثبت تخلف نصب است که در طول جاده‌ها بصورت شبانه روزی سرعت رانندگان رسد می‌کنند که در طی ١١ ماه سال جاری ٨ هزار و ٥٣ تخلف از رانندگان ثبت شده است.
 
انتهای پیام//م. ا
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.