رئیس مجلس ترکیه در دومین کنفرانس رؤسای مجالس ۶ کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم:

تروریسم را می‌توانیم با همکاری همه جانبه از بین ببریم

رئیس مجلس ترکیه گفت: تروریسم تنها محدود به منطقه ما نیست و ماهیتی جهانی یافته دارد، لذا تنها با همکاری همه جانبه می‌توانیم تأثیر‌های تروریسم را از بین ببریم.


تروریسم را می‌توانیم با همکاری همه جانبه از بین ببریمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بینالی ایلدیریم رئیس مجلس ملی جمهوری ترکیه در دومین کنفرانس شش کشور برای مقابله با تروریسم، اظهار کرد: امروز مسئله جهان ما مبارزه با جنگ، گرسنگی، بیماری و مداخلات است تا جایی که این چالش‌ها روابط میان ملت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: تروریسم یکی از مهمترین مشکلات منطقه و جهان است، اما باید بدانیم که این پدیده تنها محدود به منطقه ما نیست و ماهیتی جهانی  یافته دارد، لذا تنها با همکاری همه جانبه می توانیم تأثیرهای تروریسم را از بین ببریم.

رئیس مجلس ترکیه افزود: تروریسم منطقه‌ای و جهان در سال‌های گذشته بسیار محدود بود، اما پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001 این پدیده تغییر ماهیت پیدا کرد و به یک هویت جهانی دست یافت تا جایی که تنها در یک سال گذشته هزاران حمله تروریستی شکل گرفته است.

بینالی ایلدیریم ادامه داد: در این حمله‌ها حدود 25 هزار انسان بی گناه قربانی شده‌اند و جان خود را از دست داده اند، زیرا  این حملات تأثیرات مخربی برای جامعه جهانی  به دنبال داشته است به نظر می‌رسد تروریسم به عنوان ابزار اصلی بعضی کشورها در راستای تحقق اهداف امپریالیسم استفاده می‌شود و آن‌ها سعی می کنند.

وی افزود: کشورهایی مانند آمریکا سعی می کنند که با بهره‌گیری از ابزار تحریم و تروریسم موازنه‌های اقتصاد کشور را بر هم زده و سیاست‌های یک جانبه خود را پیش ببرند، اما باید بدانند که دوره تحریم و تهدید برای تحت فشار دادن ملت‌ها به سر آمده و بنده معتقدم که سازمان ملل به مسئولیت خود در برابر این کشورها عمل نکرده است.

رئیس مجلس ترکیه ادامه داد: کشور ترکیه 300 میلیارد دلار برای مبارزه با تروریسم هزینه کرده است در حالی که اگر این مبلغ را صرف توسعه زیر ساخت‌ها می‌کرد اکنون در شرایط بهتری قرار داشت. باید بدانیم که تروریسم تنها از راه اسلحه وارد نمی‌شود بلکه رسانه‌های اجتماعی و حملات سایبری مجرای حمایت از آنهاست.

وی گفت: عناصر جنگجوی داعش با وعده‌های پوچ انسان‌های بی گناه بسیاری را جذب و یا به قتل رسانده‌اند، تروریسم دین ندارد و اسلام خواهان همبستگی و محبت میان انسان‌هاست، چرا که می‌گوید نباید قتل انجام داد اما به نظر می‌رسد که برخی انسان را مساوی با تروریسم ارزیابی کرده‌اند و ما این تعریف را توهین به این دین آسمانی می‌دانیم چرا که این دین، دین صلح و حیات است.

رئیس مجلس ترکیه با بیان اینکه ما باید با اتحاد و علیه تروریسم و دوری گزیدن از افراد دوگانه این پدیده را از بین ببریم، گفت: ما خواهان این هستیم که کشورهای همسایه با تروریسم مبارزه کنند تا جایی که این آفت جهانی به نابودی برسد.

بینالی ایلدیریم افزود: اکنون تروریسم تنها محدود به منطقه نیست و بعد جهانی پیدا کرده است، البته شبکه‌های پ.ک.ک در ترکیه تقریبا خنثی شده‌اند؛ متأسفانه مشکلات زیادی از طرف تروریسم ایجاد و انسان‌های زیادی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند تا جایی که ترکیه نزدیک به 4 میلیون سوری را در خود جای داده است.

رئیس مجلس ترکیه گفت: بنده معتقدم که برای حل بحران تروریسم ارائه کشورها لازم است البته ما از حل بحران فلسطین دفاع خواهیم کرد، لذا پارلمان‌ها محبوبیت مهمی بر دوش دارند و باید در کنار دولت به ایفای نقش بپردازند؛ کشورهایی مانند عراق و روسیه با تهدیدهای تروریستی مواجه شده‌اند و چند روز پیش نیز در چابهار حمله‌ای تروریستی رخ داد که بنده شهادت دو نفر از مردم این کشور را به مقامات ایران تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام /

برچسب ها: تروریسم ، اخبار مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار