فراق رسول مهربانی‌ها و امام کریم

جای خالی رحلت جان گدازِ پیامبرخوبی‌ها و کریم اهل بیت همچنان پیداست.

فراق رسول مهربانی‌ها و امام کریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بیش از هزارو ۴۰۰ سال از رحلت جانگداز پیامبر نور و رحمت محمد مصطفی (ص) و شهادت نوه گرامی اش امام حسن مجتبی (ع) می‌گذرد، اما تاریخ همچنان مهربانی‌ها و صبر این آخرین پیامبر خدا دربرابر ناملایمات را که مهربانی اش از زبان دوست و دشمن نقل شده به یاد دارد و فراقش همچنان برای امت اسلامی سنگین است وجای خالی رحلت جان گدازِ پیامبرخوبی‌ها و نوه گرامی اش همچنان پیداست.

۲۸ صفر سالروز رحلت وجود مقدسی است که خداوند متعال تمام جهان را به یمن او و عترت پاکش آفرید و نور او اول مخلوق خداوند و رحمه العالمین است که خداوند حکیم بار‌ها در قرآن کریم وی را ستود.

پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم پس از ده سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن ۶۳ سالگی در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست.

مرقد مطهر پیامبر رحمت در مدینه منوره در کنار مسجدالنبی قرار گرفته است و همه ساله سیل عاشقان نبوت، به ویژه در ایام پیش و پس از مراسم حج، از سراسر عالم به زیارتش می‌شتابند.

همچنین کرامت‌های امام حسن مجتبی که به کریم اهل بیت علیه السلام معروف است در تاریخ ثبت شده است.

سلاله پاک نبوی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) دومین امام هدی که در ۲۸ صفر مظلومانه با زهر دشمن به شهادت رسید.

حرکت کاروان‌های غم در استان مرکزی

هرساله در ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) کاران‌های غم و دسته جات عزاداری سوگوار پیامبر و سبط اکبرش در استان مرکزی به راه می‌افتند.

همچنین به مناسبت ۲۸ صفر مراسم عزاداری درمساجد حسینیه‌ها و بقاع متبرکه سراسر استان مرکزی برگزارمی شد و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در فراق پیامبر رحمت و کریم اهل بیت سوگواری می‌کنند.

سالروز رحلت فخر عالم، خاتم مهربانى، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبر پیامبر، امام حسن مجتبی (ع) را بر همگان تسلیت باد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.