تکرار اتهام‌زنی‌های بی اساس آمریکا علیه ایران در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم»

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود با موضوع «تروریسم» بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده خود علیه ایران را تکرار کرد.

تکرار اتهام‌زنی‌های بی اساس آمریکا علیه ایران در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در مورد تروریسم مدعی شد: کره شمالی، ایران، سودان و سوریه جزء کشور‌های حمایت کننده از تروریسم هستند.

در این گزارش آمده است: عربستان به حمایت محدود از آراء غیرسازش‌کار در برخی کشور‌ها ادامه داده است و امارات در سال ۲۰۱۸ همچنان ایستگاه نقل و انتقال گروه‌های تروریستی و مرکزی برای دریافت و ارسال کمک‌های مالی برای آن‌ها باقی ماند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که استفاده طرف‌های غیرقانونی از سیستم‌های مالی در امارات یک منبع نگرانی است.

گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا می‌افزاید: برخی کتب درسی عربستان همچنان به تبعیض و خشونت تشویق می‌کند و شکاف بین قطر و کشور‌های عربستان، مصر، امارات و بحرین مانعی در مسیر مبارزه با تروریسم است.

در این گزارش با اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران ادعا شده است: ایران از گروه‌های تروریستی بین المللی مانند حزب الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمایت مالی کرده است و به تسهیل نقل و انتقال عناصر تروریستی شبکه القاعده ادامه داده است!

در ادامه اتهام زنی‌های وزارت خارجه آمریکا گفته شده است که دولت یمن همچنان از اجرای قطعنامه‌های بین المللی در مورد مبارزه با تامین مالی تروریسم عاجز است و ایران با تسلیحاتی خطرناک از حوثی‌ها (انصارالله یمن) حمایت کرده و آن‌ها با استفاده از این تسلیحات مناطق غیرنظامی در عربستان و امارات را هدف قرار داده اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار