بابایی صالح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیشنهاد تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی از نمایندگان پیشنهاد کردند با تعطیل کردن جمعه و شنبه در کل کشور، ارتباط ایران را یک روز با دنیا افزایش دهند.

بعضی از پیشنهاددهندگان تعطیلی پنج شنبه‌ها با این طرح مخالفت کرده اند/ پیشنهاد تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه‌ها ور کمبیسیدن اجتماعیروح الله بابایی صالح، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه درباره طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها میان نمایندگان اختلاف نظر وجود دارد، گفت: در حال حاضر حتی بعضی از پیشنهاد دهندگان این طرح با تعطیلی مخالفت می‌کنند و زمانی که به عنوان دبیر کمیسیون، طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را قرائت می‌کردم، نمایندگان مطرح کننده‌ای که بیشترشان از حوزه تهران بودند، به آن اعتراض داشتند.

او تصریح کرد: تعطیل بودن پنج‌شنبه‌ها کنار تعطیلی رسمی جمعه‌ها در ایران و تعطیل بودن شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در خارج از کشور، ارتباط ما را با دنیا چهار روز در هفته دچار خلل می‌کند.

بابایی صالح گفت: با توجه به اختلاف نظرها، نمایندگانی پیشنهاد کردند با فعال کردن پنج‌شنبه‌ها و تعطیل کردن جمعه و شنبه در کل کشور، ارتباط ایران را یک روز با دنیا افزایش دهند که البته این موضوع در حد پیشنهاد باقی مانده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه تعطیلی‌ها با تصمیم دولت اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: حتی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها با تصمیم دولت بوده است و در صورت تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها  در تهران، ارتباط سایر استان‌ها و شهرستان‌ها با تهران قطع می‌شود.


بیشتر بخوانید: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها نیازمند کارشناسی دقیق است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بسیار طرح عالی و.کارشناسی. از هم ازهرنظر شرع هم از نظر اقتصاد

خوب چون تو مفاتیح تنها روز مقدس،روز جمعه هست و که از غروب پنج شنبه شروع میشود تا عصر جمعه و تفریح در باغات و گشت و.گذار نهی شده و بیشتر تاکید بر عبادت شده اعمال روز جمعه

اما پنج شنبه هیچ روز خاصی نیست و بهتر هست تعطیل نباشد و به جای آن شنبه تعطیل باشد مردم بعد ازاز روز جمعه روز بندگی روز شنبه را برای تفریح انتخاب کنند
و به تعطیلات جهانی هم نزدیکتر می شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
به نظر من به جاي پنج شنبه بايد سه شنبه رو تعطيل كنن تا ملت بتونن وسط هفته يه نفسي تازه كنن مخصوصا با اينهمه فشار وحشتناك كاري
Iran (Islamic Republic of)
یه نظر
۱۷:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
یه سری از مسئولین پیش تر گفته بودند، (برای تحکیم بنیان خانواده، و افزایش حضور کارمندان در بین خانواده ی خود، 5 شنبه ها رو تعطیل می کنیم!)
خیانتی که با توجیهات قشنگ، می خواهند انجام دهند
در زمانی که کشور بیش از پیش به مدیریت بی وقفه و جهادی احتیاج داره، می آیند و چنین طرح خائنانه ای رو مطرح می کنند تا کمر مملکت اسلامی را بشکنند.
تحکیم خانواده ها باید سالها قبل و در هنگام شروع شبیخون فرهنگی انجام می دادید نه الان که دیگر فایده چندانی ندارد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
اخه این چه نظر صدمن یه غازی که شما داری. هرچی اومد تو فکرت نباید بدی بیرون. برو تحقیقاتی که بروی تعطیلی مناسب و افزایش راندمان کاری در ادارات و شرکت ها شده رو بررسی کن. مشکل کشور ما ازداشتن نظرات مفت و بدون تحقیق امثال تو. یک دلسوز انقلاب اینجوری حرف نمیزند
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۷:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
آیا این طرح هم از همون طرح‌هاییه که سالها فقط حرفش رو میزنن؟
به نظرتون نباید این قانونگذاریا اگر واقعاً مهم هستن، در اولویت باشن؟ اگر هم نیستن، وقت و هزینه بیجا براشون صرف نشه
آخرین اخبار