رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم؛

ثبات دو هفته‌ای آمار‌های کرونایی قم نگران کننده است

قدیر گفت:در دو هفته اخیر میزان ورودی و خروجی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های قم با هم برابر بوده است و این درحالی است که انتظار می‌رفت کاهش ابتلاء به کرونا را شاهد باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: در دو هفته گذشته روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ بیمار بستری و همین تعداد بیمار ترخیصی داریم، لذا هنوز به ثبات کامل نرسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تاثیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنترل این بیماری،گفت:رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم، شرکت نکردن در تجمعات و تعطیلی اصناف بعد از ساعت ۱۸ باید با دقت زیادی محقق شود.

او افزود: در حال حاضر نگران اوج گیری مجدد بیماری کرونا در اوایل آذر و شروع فصل سرما هستیم.

 قدیر با تاکید بر نقش مسافرت‌ها در گسترش بیماری کووید ۱۹، گفت: بر اساس محدودیت‌های سفر که از اول آذر اعمال خواهد شد افراد ساکن در مناطق قرمز نباید به جای دیگری سفر کنند که امیدواریم با رعایت این دستورالعمل‌ها به سمت شیب نزولی برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت وخیم استان‌ها و برخی شهر‌های مجاور قم از نظر شیوع بیماری کرونا، عنوان کرد: به علت پشت سر گذاشتن یک موج بزرگ کرونا در استان قم، سیر نزولی را داشته باشیم، اما اینکه دو هفته است در یک وضعیت ثابت باقی مانده‌ایم نگران کننده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار