در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

غواصی صنعتی در انتظار حمایت بیشتر مسئولان

عضو انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت گفت:توانستیم غواصی با عمق زیاد را ایرانی کنیم و اکنون تعداد زیادی پروژه که سال‌های گذشته توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد،در داخل کشور انجام می شود.

بهمن بنایی، عضو انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و فعال در صنعت مهندسی سازه دریایی، در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بومی سازی صنعت subsea (فرآوری و انتقال سیال زیر دریا یا غواصی صنعتی) در ایران خبر داد و گفت: در واقع توانستیم غواصی با عمق زیاد را ایرانی کنیم و اکنون تعداد زیادی پروژه که سال‌های گذشته توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد، توسط شناور DPDSE خودمان انجام می‌شود. همچنین موفق شدیم با انتقال تکنولوژی، دو سیستم sat را در ایران راه اندازی کنیم که اکنون مشغول به کار هستند.

او اظهار کرد: در شرایط فعلی تقریبا در بیشتر حوزه‌های پارس جنوبی و همینطور شرکت فلات قاره، بسیاری از کار‌های با عمق بالای ۵۰ متر را انجام می‌دهیم و همچنین توانستیم که کار ساخت و تولید بگ‌های زیرآبی (یکی از تجهیزات غواصی صنعتی) را هم در ایران انجام دهیم.

این عضو انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ادامه داد: تمام سعی ما بر این است که این صنعت کاملا ایرانی شود، تا امروز شرکت‌های مثل تاسیسات دریایی، نفت فلات قاره و نفت و گاز پارس به ما اعتماد کردند و اجازه دادند که این کار را توسعه بدهیم.


بیشتر بخوانید


او درباره نقش تحریم‌ها در توسعه این صنعت بیان کرد: من معتقدم که تحریم آن قدری که عنوان می‌شود، بازدارنده نیست.  اگر ما از صنعت داخلی حمایت کنیم، قطعا می‌توانیم قدم‌های خیلی بزرگ‌تر و بهتری را برداریم. من فقط تقاضا می‌کنم که از ما حمایت کنند و اجازه بدهند که بتوانیم در ایران پروژه داشته باشیم و کار را توسعه دهیم.

این فعال صنعت subsea (تجهیزات فرآوری و انتقال سیال زیر دریا) در پایان تصریح کرد: خوشبختانه در بیشتر نقاط پارس جنوبی از زمانی که شرکت‌های ایرانی این صنعت شروع به کار کردند، تمام کار‌های عمق بالای غواصی شامل تمام تعمیرات، اتصالات به سکوها، پشتیبانی خطوط لوله و خوردگی آن ها، قابل انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار