سفر به ماه به ۸ موشک‌ استارشیپ نیاز دارد

ایلان ماسک در پاسخ به ادعای شرکت بلواوریجین مبنی بر فرستادن ۱۶ موشک برای سفر به ماه توئیتی را منتشر و این ادعا را رد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فیوچریزم؛ فرستادن فضانوردان به کره ماه کار آسانی نیست و برای انجام دادن این ماموریت سوخت بسیار زیادی نیاز است و وظیفه این سوخت رسانی بر عهده موشک‌های استارشیپ شرکت اسپیس ایکس است.


بیشتر بخوانید


ماسک ادعای بلواوریجین برای پرتاب ۱۶ موشک را رد کرد

موشک Saturn V ناسا طی ماموریت آپولو در حالی که مخزن‌های سوخت کاملا پری داشت، حدود دو میلیون و ۹۰۰ کیلوگرم وزنش بود و در هر ثانیه ۲۰ تن سوخت موشک را مصرف می‌کرد. اکنون و پس از چندین دهه، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس قصد دارد بار دیگر بشر را به ماه بفرستد، اما این بار نیاز به چندین بار سوختگیری در فضا است تا انسان بتواند به ماه برسد.

هشت موشک استارشیپ برای پرتاب به فضا نیاز است

شرکت رقیب اسپیس ایکس، یعنی بلواوریجین اخیراً اظهار داشت که اسپیس ایکس برای رسیدن به ماه باید ۱۶ پرتاب انجام بدهد. ایلان ماسک در پاسخ به این ادعا توئیتی را منتشر کرد و نوشت:" احتمال پرتاب ۱۶ موشک بعید است. استارشیپ می‌تواند حدود ۱۵۰ تن بار را حمل کند بنابراین حداکثر ۸ موشک برای پر کردن مخازن ۱۲۰۰ تنی ماه گرد استارشیپ کافی است. "

ماسک در ادامه نوشت: "وزن موشک استارشیپ بدون سپر‌های حرارتی و باله‌ها سبک‌تر می‌شود و پایه‌های فرود روی ماه هم وزن زیادی ندارند و شاید فقط نصف ظرفیت مخزن، یعنی چهار موشک هم کافی باشد. حتی اگر نیاز به فرستادن ۱۶ موشک هم باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود. اسپیس ایکس بیش از ۱۶ پرواز مداری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ انجام داده و بیش از ۲۰ بار به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده که از اتصال به موشک خودمان سخت‌تر است. "

هشت موشک استارشیپ برای پرتاب به فضا نیاز است

این شرکت فضایی هنوز اولین پرتاب آزمایشی استارشیپ به مدار را انجام نداده، اما این پرتاب به زودی انجام می‌گیرد. اسپیس ایکس اخیراً نمونه اولیه استارشیپ را در بالای یک راکت Super Heavy قرار داد و اگر همه چیز خوب پیش برود، استارشیپ قبل از پایان تابستان به مدار می‌رسد. تنها در این صورت است که اسپیس ایکس می‌تواند به سراغ موانع بعدی سفرش به ماه از جمله سوختگیری در فضا برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
این که میگن کار دشواری هست سفر به ماه و مثلاً 16 یا 8 تا موشک میخواد کاملا روشن میشود سفر به ماه دروغ بوده که آمریکا به خورد جهان داده از خودتون سوال کنید سال 1960 با اون تکنولوژی اون زمان رفتن به ماه اونهم نه یکبار بلکه چند بار رفتن و آمدن ولی با تکنولوژی الان میگن کار سخت و دشواری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
به نظر من سفر امریکایی ها به ماه یک خیمه شب بازی تبلیغاتی در دوره جنگ سرد برای قدرتنمایی در برابر شوروی بوده است. اگر توانسته بودند بر روی ماه فرود بیایند، حالا ماه ایالت پنجاه و یکم یانکی های حریص بود.
آخرین اخبار