پرونده مسکن مهر همچنان باز است/یک هزار و ۶۲۳ مسکن مهر در آذربایجان غربی نیمه تمام مانده است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با شرکت‌های تعاونی مسکن مهر که عمدا" مانع اتمام پروژه‌ها می شوند برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - آیدین رحمانی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی گفت: تعدادی از شرکت‌های تعاونی مسکن مهر که سالهاست با سوء استفاده از خلاء های قانونی، اعضای هیئت مدیره و مدیر عاملشان عوض نشده است از راکد ماندن پروژه‌ها سود مالی می برند. وی وی می گوید: متاسفانه این افراد با روش‌های مختلف سعی دارند جلوی عملیات اجرایی مساکن مهر را بگیرند و تا کنون هم موفق شده اند.

به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در حاضر یک هزار و ۶۲۳ واحد مسکن مهر نیمه تمام در مناطق مختلف استان وجود دارد که برای اتمام این مساکن، دولت ۱۳۰ میلیارد تومان کمک خواهد کرد.

رحمانی با تاکید بر عزم جدی دولت برای اتمام پروژه مسکن مهر در استان گفت: برای رسیدن به این هدف مشارکت همگانی دستگا‌ه های اجرایی و خدمات رسان نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: سهم این استان در قانون جهش تولید مسکن ۱۸۰ هزار واحد تعیین شده است و تاکنون ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح تامین شده است.

محسن حمزه‌لو می گوید: براساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است. انتخاب بنیاد مسکن به عنوان مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر و اداره کل راه و شهرسازی در شهر‌های بالای یکصد هزار نفر و همچنین انتقال سند ۴۸ قطعه شناسایی شده در شهر‌های مختلف استان به اداره کل راه و شهرسازی برای اجرایی این طرح مهم از مهترین مصوبات شورای تامین مسکن بود.

آذربایجان غربی در مختومه کردن پرونده مساکن مهر ناکام مانده است و قرار بود با افتتاح  ٥ هزار و ١١۴ واحد در اردیبهشت ماه امسال پرونده مسکن مهر بسته شود اما هنوز یک هزار و ۶۲۳ مسکن مهر در  مناطق مختلف استان نیمه تمام مانده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.