تصویب ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح تعاونی در استان گفت: ۱۳ تعاونی دهیاران و یک تعاونی شهرستانی در استان تاسیس شده است و طرح آزمایشی تعاون‌شهر در ۲ شهر راه‌اندازی می‌شود.

محسن مولوی در دیدار مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: ۶۴ درصد تعاونی‌های استان فعال هستند، ۲۳ درصد تعاونی‌های فعال در حوزه خدمات است که اکثراً در بخش بهداشت و درمان و حمل و نقل فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در سفر مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارتخانه سعی شد تعاونی‌های دارای مشکل شناسایی و در رفع مشکلات اقدام شود و به تعاونی‌های پیشران اقتصادی در استان کمک شود.


بیشتر بخوانید


مولوی با اشاره به بازدید از تعاونی‌های استان افزود: ۱۳ شرکت تعاونی دهیاران در استان تشکیل شده که هر ۷ دهیار می‌توانند یک تعاونی تأسیس کنند که در پیشرفت منطقه بسیار موثر است، در خانمیرزا اولین تعاونی شهرستانی راه‌اندازی شده و تعاونی بعدی در بروجن در حال راه‌اندازی است که این مهم کمک بیشتر فرمانداران را می‌طلبد.

وی با اشاره به تصویب ۹۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح تعاونی عنوان کرد: در لردگان و فارسان به صورت آزمایشی در حال راه‌انداری تعاون‌شهر هستیم و با بنیاد علوی برای تعاون روستایی میانکوه شهرستان اردل تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیارد تومان از اعتبار اشتغال روستایی و عشایری برای پسته کوهی اختصاص پیدا کرد، تشریح کرد: بازدیدی از مرکز نوآوری بخش تعاون استان که اخیراً افتتاح شده نیز انجام شد که از رویکرد‌های جدید دولت سیزدهم برای هدایت مردم به صورت دانش‌بنیان به سمت تشکیل تعاونی و مشاوره بر اساس زیست‌بوم‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار