صنایع کوچک اصفهان، کم آلاینده و اشتغالزا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: سهم شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در آلایندگی استان اصفهان کمتر از ۱.۵ درصد است.

رسول سواری در جمع خبرنگاران گفت: شرکت شهرک‌ها خود را ملزم به رعایت قوانین زیست‌محیطی می‌داند و با واحد‌های صنعتی که برای فیلتراسیون و رفع آلایندگی اقدام نکنند به شدت برخورد می‌کند.

او اظهار کرد: در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به ازای مصرف هر لیتر آب برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که چهار برابر میانگین کشوری است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، در استان ۱۲ هزار قطعه زمین به صنایع کوچک واگذار شده که بیش از هفت هزار واحد در آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و برای بیش از ۱۵۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

سواری با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی برای آزادسازی و خلع ید اراضی فاقد اقدام در شهرک‌های صنعتی، ۴۰۰ قرارداد را در اختیار هیئت حل اختلاف قرار داده گفت: رفع تصرف ۳۲۰ فقره از این تعداد تایید شده که در مراجع قضایی استان در حال پیگیری است.

او تصریح کرد: افرادی که در چهارسال گذشته زمین‌های شهرک‌های صنعتی را در اختیار گرفته و توان اجرایی ندارند، بدون نیاز به اقدام قضایی این زمین‌ها را تحویل دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از تلاش برای راه اندازی شهرک تخصصی احداث نیروگاه‌های خورشیدی به مساحت دو هزار هکتار در منطقه محمدآباد خبر داد و گفت: پس از اخذ مجوز، زمین‌ها واگذار می‌شود و واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌توانند از سقف و بدنه سوله‌های خود برای احداث این نیروگاه‌ها استفاده کنند.

سواری همچنین گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۴۴ طرح عمرانی را در دهه فجر با اعتبار ۷،۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد کرد که آبرسانی، تأسیسات برق و گاز و تصفیه‌خانه فاضلاب، از مهترین آنهاست.

او از استقرار ۱۶۵ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان هم خبر داد و یادآور شد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی حضور یابند ارتباط دانشگاه و صنعت محقق می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند به به‌روز شدن شرکت‌های سنتی نیز کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.