افتتاح ۱۰۲۰ پروژه طی دهه فجر در استان کرمان

استاندار کرمان از افتتاح هزار و ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان طی ایام الله دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

محمد مهدی فداکار در نشست خبری که امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با تبریک اعیاد رجب و دهه فجر گفت: در کشور طی ۴۰ سال گذشته اتفاقات زیادی رخ داده است، به عنوان مثال، ارز ترجیحی برداشت را از منابع بانک مرکزی قفل کرد و برداشتی صورت نگرفت.

او با اعلام اینکه اگرچه دارو گران شد؛ اما این گرانی امروز در زندگی مردم نیست، یکی از اقدامات موثر دولت در بحث درمان را طرح دارویار عنوان کرد و افزود: این طرح سبب شد نسخ کنترل شود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح های دهه فجر بیان داشت: هزار و ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان طی ایام الله دهه مبارک فجر در این استان به بهره برداری می رسند.

فداکار گفت: یکی از این طرح ها مربوط به تالار کرمان است که بعد از چندین سال، سرانجام طی دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و ظرفیت خوبی برای استان به ویژه بخش فرهنگی، موسیقی و کنفرانس علمی است.

او افزود: ۲ نیروگاه بوتیا و زرند نیز احتمالا بعد از دهه فجر افتتاح می‌شوند.

فداکار از افتتاح ۴۰۰ کلاس در کرمان خبر داد و تصریح کرد: این رقم سال آینده از میانگین بالاتر می رود.

او با اشاره به کمبود آب در بخش صنعت و شرب بیان داشت: در بخش شرب، پروژه ۴ شهر شرقی استان آماده است که امیدواریم تا پایان سال افتتاح شود.

استاندار کرمان افزود: کار پروژه جیرفت و عنبرآباد نیز از سد جیرفت با حصور وزیر نیرو آغاز شده و پروژه آب کرمان و رفسنجان نیز در حال انجام است.

استاندار کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: تامین مالی‌ غیر از بانک‌ها از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد و کار بانک تبصره ۱۸ و مسیر دیگری است.

افتتاح ۱۰۲۰ پروژه طی دهه فجر در استان کرمان

او با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران افزود: برای تامین تسهیلات به منظور سرمایه گذاری در هر جا که در زمینه زمین و ... در کرمان احتیاج به کمک مان باشد، این کار انجام می شود.

فداکار بیان داشت: ۳۵ درصد آب شرب پرتی است که این موضوع در حال اصلاح است.

او افزود: اگر ۱۰ درصد آب کشاورزی را نیز اصلاح کنیم، می‌توانیم به بخش‌های دیگر کمک کنیم که اکنون کار‌هایی دارد انجام می‌شود.

فداکار در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وجود صف‌های طولانی سیلندرگاز، بنزین، سوخت و ... در جنوب استان کرمان و قاچاق سوخت بیان داشت: معضل جدی که اخیراً مطرح شد، این بود، مصرف سوخت استان کرمان نسبت به پارسال زیادتر شده است و سوخت دارد قاچاق می‌شود و عده‌ای به سمت این شغل می‌روند.

او با اعلام اینکه مردم به ویژه گلخانه داران از گاز رسانی و گاز کشی‌ها استقبال نمی‌کنند، تصریح کرد: سهمیه سوخت، ۵۰۰ یا ۶۰۰ تن زیاد‌تر توزیع می‌شود؛ ولی این جوابگوی همه نیست.

فداکار با بیان اینکه پدیده قاچاق سوخت مسئله ایست که وجود دارد، افزود: زاهدان این موضوع را حل کرده است و کارت توریست را قبول نمی‌کند؛ این درحالیست که این ایده در کرمان با توجه به ترانزیتی بودن قابل استفاده نیست.

او بیان کرد: ماشین‌ها باید با بار و بارنامه باشند تا به آن‌ها سوخت تعلق بگیرد.

استاندار کرمان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص بیان شهردار مبنی بر اختصاص نیافتن بودجه‌ای به شهرداری بیان داشت: درباره شهرداری‌ها قانون این است که دولت نمی‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند و در عوض ارزش افزوده به نسبت شهرداری‌ها تقسیم می‌شود.

فداکار در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات طرح دارویار افزود: در طرح دارویار، قاچاق معکوس دارو حذف و قیمت دارو‌ها به بیمه‌ها منتقل شده است و شرکت بیمه با دولت حساب دارد و دارویار قیمت نبود و کنترل دارو را برعهده دارد.

او درباره تورم تصریح کرد: طبق نطر بانک جهانی طی سال‌های گذشته، بالاترین نرخ تورم حدود ۶۰ بوده؛ ولی هم اکنون ۴۰ اعلام شده است و نرخ رشد به ۴ رسیده است که بر این اساس، برخی کالا‌ها گران شد و اثرش قابل پذیرش است؛ ولی اعداد غیر قابل انکار است؛ اما تراز اقتصادی کشور مثبت است.

افتتاح ۱۰۲۰ پروژه طی دهه فجر در استان کرمان

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص اعتبار برای جاده‌های استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: اعتبار خوبی برای راه‌ها گذاشته شده است.

او راه نجات اقتصاد را سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: اگر سرمایه گذاری، کارهایش مشکل دارد، پیگیری می‌کنیم.

فداکار افزود: به دهیاری‌ها اعتبار خوبی اختصاص یافته است.

استاندار کرمان درباره مسکن نیز بیان داشت: در برخی مناطق الحاق مسکن بود که پیگیری شد.

آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در گزارشی به بیان به پیشرفت‌های قبل و بعد از انقلاب در زمینه پزشکی و درمان، آب، برق، گاز رسانی، معادن، مدارس، ثبت جهانی آثار و ثبت ملی، اشتراک تلفن ثابت و همراه، راه‌های روستایی و بزرگراه‌ها پرداخت.

او در پاسخ به پرسشی درباره آسفالت کرمان گفت: ما هم پیگیر قیر هستیم ‌و جانا سخن از زبان ما می‌گویید.  

آیت اللهی موسوی با اعلام اینکه فاز اول ملی مسکن در مناقضه انجام و پیمانکار دیگری انتخاب و فاز‌های بعدی در مرحله مناقضه است، افزود: مشکل با شهرداری رفع و در زمینه تسهیلات نیز از صنایع کمک گرفته شده است.

او با اشاره به اختصاص اعتبار به را‌ها در سفر رییس جمهور تصریح کرد: عمده اعتبارات اختصاص یافته سفر رییس جمهور در حوزه راه، مربوط به بهسازی است.

حسن زاده، معاون امور اقتصادی استاندار کرمان هم در این جلسه گفت: در بخش خصوصی پروژه‌های قابل افتتاح در استان کرمان، ۹۹ پروژه است که اعتبار آن بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است.

او درباره اشتغالزایی افزود: اشتغال ۵۳ هزار نفر از ۶۰ هزار نفر در سامانه ثبت شده و آمار خوبی است؛ ولی با ایده ال فاصله زیاد داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار