کاهش دوباره بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای چهارمین روز پیاپی شاهد کاهش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۹ سنت کاهش به ۸۱ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۸ سنت کاهش، ۷۵ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

نگرانی‌ها درباره افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان و نیز اتحادیه اروپا باعث کاهش ۵ درصدی بهای طلای سیاه در هفته جاری شد به طوری که هفته جاری رکورد بدترین کاهش بهای نفت در بازار جهانی از ماه فوریه را به ثبت رسانید.

جرم پاول، رئیس فدرال رزرو از احتمال افزایش نرخ بهره خبر داد و اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا به اشتباه تصور می‌کرد تورم در این کشور گذرا بوده است.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران در حال رصد صادرات نفت خام روسیه هستند. مسکو اعلام کرده بود تصمیم دارد در واکنش به اعمال سقف قیمت از سوی آمریکا و متحدانش بر نفت صادراتی خود، از ماه مارس (ماه جاری میلادی) روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت کمتر به بازار عرضه کند.

کاهش عرضه نفت خام از سوی روسیه و نیز امیدواری‌ها برای کنترل همه گیری کرونا در چین و افزایش واردات این کشور می‌تواند باعث روند صعودی دوباره بهای طلای سیاه در بازار انرژی طی هفته‌های آتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار