ثبات بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد ثبات نسبی بود.

نگرانی‌ها درباره چشم انداز اقتصادی جهان باعث خنثی شدن اثر کاهش عرضه نفت خام اوپک پلاس به بازار و نیز کاهش ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا شد و همین موضوع بهای طلای سیاه در بازار را ثابت نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با شش سنت کاهش، به ۸۴ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱۲ سنت کاهش، ۸۰ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

پس از تصمیم روز یکشنبه کارتل نفتی اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت خام به بازار، طی هفته‌ای که گذشت بهای نفت شاهد افزایش ۶ درصدی بوده است. این در حالی است که تحلیلگران می‌گویند باید در آینده‌ای نزدیک در انتظار رسیدن بهای طلای سیاه به مرز یکصد دلار در هر بشکه بود.

از طرفی گزارش دولت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور با بیش از ۳ میلیون بشکه کاهش به ۴۷۰ میلیون بشکه رسیده است. با این حال، نگرانی‌ها درباره چشم انداز اقتصاد جهان باعث شد بهای امروز طلای سیاه روند صعودی روز‌های گذشته را تکرار نکند.

تحلیلگران می‌گویند بیم آن می‌رود با مداخلات بانک مرکزی کشور‌های غربی و افزایش نرخ بهره، اقتصاد جهان در سال جاری شاهد رکود باشد که همین امر تقاضا برای نفت خام را کاهش خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
صبح قیمتش میره بالا
آخرین اخبار