کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد کاهش بود.

نگرانی از افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث شد بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی شاهد ۱.۶ درصد کاهش باشد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۳۶ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۲۸ سنت کاهش، ۷۹ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

تحلیلگران می‌گویند انتظار می‌رود فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) بار دیگر به منظور مهار تورم و تقویت دلار اقدام به افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه مِه کند. همین موضوع می‌تواند باعث گران شدن نفت برای خریداران خارجی شود و به کاهش بهای طلای سیاه در بازار داخلی دامن بزند. 

با این حال، حتی افزایش ۴.۵ درصدی رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی به عنوان بزرگترین وارد کننده سوخت در جهان نیز نتوانست مانع از روند نزولی بهای نفت در بازار انرژی شود. 

سازمان انرژی آمریکا اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور شاهد کاهش ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه‌ای بوده است. این موضوع می‌توانست بر بازار تاثیر بگذارد، اما نگرانی‌های اقتصادی مانع از رشد بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۲۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
امیدوارم قیمت نفت بشه بشکه ای 10 دلار .چون لااقل یک مدتی از بحث دروغ گرانی بنزین فاصله میگیریم هر چند این بحث را هم مجلس و دولت عمدا بین مردم شایعه کردن
آخرین اخبار