سقوط ۲ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش ۲ درصدی بود.

افزایش نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث شد بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی با ۲ درصد سقوط، به پایین‌ترین بهای خود طی ۳ هفته اخیر برسد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۶۵ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۶۱ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

از زمان اعلام کارتل نفتی اوپک پلاس برای کاهش عرضه ناگهانی به بازار، این برای نخستین بار است که بهای نفت شاهد سقوط شدید است. 

گزارش‌ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در نشست ماه مِه، باعث شده است بهای طلای سیاه در معاملات جهانی روند نزولی به خود بگیرد. فدرال رزرو در نظر دارد به منظور مقابله با نرخ تورم، نرخ بهره را بار دیگر ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. این موضوع باعث تقویت دلار می‌شود، اما خطر ورشکستگی بانک‌ها و رکود اقتصادی را نیز به دنبال دارد. 

با این حال، گزارش سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام این کشور ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش را تجربه کرده است. گرچه این موضوع می‌توانست به افزایش بهای نفت خام کمک کند، اما نگرانی از رکود اقتصادی به نوعی این خبر را خنثی کرد. 

در خبری دیگری از بازار انرژی، وزیر نفت پاکستان از توافق با روسیه به منظور خرید روزانه یکصد هزار بشکه از نفت خام این کشور با تخفیف ویژه خبر داد. مسکو به دلیل تحریم‌های غرب اکنون در حال عرضه نفت خود با تخفیفات ویژه به مشتریان آسیایی خود شامل هند و چین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار