صدها میلیارد سرمایه راکد دولت با مولدسازی به سرمایه های مفید تبدیل می‌شود

دادستان کل کشور گفت: با مولدسازی دارایی‌های دولت شاهد آن‌ خواهیم بود که صدها میلیارد سرمایه راکد تبدیل به سرمایه های مفید خواهد شد.

محمدجعفر منتظری امروز در آیین رونمایی از تالار مولدسازی دارایی های دولت، گفت:  یک فرصت گران‌بهایی برای کشور در حوزه اقتصاد پیش آمده و آن مصوبه شورای عالی اقتصاد درباره مولدسازی است که بر اساس آنچه در قانون آمده و اجرا نشده بود سرمایه های صدها میلیاردی که متعلق به بیت المال است و راکد و بی فایده مانده بود تبدیل به سرمایه های مفید  می شود و صرف  پیشرفت اقتصاد کشور خواهد شد.

به گفته دادستان کل کشور، این مصوبه محدود به زمان دو ساله است و نمی دانیم که آیا مجددا تمدید شود یا خیر. بنابراین از این فرصت باید حداکثر استفاده را برد‌.

وی با بیان اینکه اکثر اعضای هیات مولدسازی تلاش دارند این مصوبه زودتر اجرایی شود، گفت: عمده کارهای کارشناسی باید در کمیته تخصصی صورت گیرد.

منتظری در ادامه گفت: مولدسازی کار بسیار گسترده ای است و همه مسئولان باید تلاش کنند از این فرصت استفاده شود. چه در شناسایی این ثروت عظیم چه در به راه اندازی  و شفافیت آن باید از فرصت ها استفاده شود‌.

دادستان کل کشور  گفت:  مقدمات کار فراهم شده است. ما یک تجربه تلخی از اعمال ماده اصل ۴۴ داریم که یک مقداری در ایجاد اعتماد در جامعه لطمه وارد کرد. با اقداماتی که امروز انجام شده و با ایجاد تالار مولدسازی در بورس شفاف سازی می شود و ابهامی نمی ماند.

وی ادامه داد: تمام ابعادی که می تواند منجر به سوءاستفاده یا رانت اطلاعاتی شود با این روش جلوی آنها بسته می شود و همه مردم می توانند ملک و دارایی را ببینند و در آن شرکت کنند. امیدواریم با این تالار اعتماد جامعه هم به این کار جلب شود.

دادستان کل کشور گفت: از همه کسانی که علاقمند به پیشرفتِ کشور و سرمایه گذاری هستند دعوت می کنم که به میدان بیایند و کمک کنند زیرا فواید این کار شامل حامل همه استانها و مردم می شود.

منتظری تصریح کرد: همه مسئولان چه هیات عالی چه استانداران و ... نیز باید تلاش کنند تا می توانند اعتماد جامعه را به این برنامه جلب کنند. مخصوصا اعتماد کسانی را که صلاحیت دارند تا بتوانند با اعتماد کامل اقدام کنند.

عضو هیات عالی مولدسازی  گفت:  به طور قطع در این موضوع مسائل حقوقی و قضایی پیش می‌آید که ما خود را در این عرضه سهیم می‌دانیم و باید به دولت کمک کنیم. بنابراین هر جایی که هر گره حقوقی و قضایی پیش بیاید، قوه قضاییه خود را موظف می داند که در رسیدگی تسریع کند.

وی گفت: ما آمادگی این را داریم که در کنار مسئولین امر این کمک را کنیم که کشور گام موثری را در پیشرفت اقتصاد بردارد. تلاش می کنیم امسال یک گام موثری در پیشرفت اقتصاد و رشد تولید و حذف موانع پیشرفت برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
شاهرخ
۲۲:۰۵ ۲۰ تير ۱۴۰۲
قطعا حیف و میل می شود. با سابقه ای که از دولتمردان داریم میدانیم هیچ چیز در جای خود صرف نمی شود و تا حد توان اختلاس و ریخت و پاش و تضییع حقوق مردم صورت میگیره. باز اینا یه گوشه ای دست نخورده مانده اند. هست و نیست را خورده اید و نابود کرده اید الان نوبت رسیده اموال عمومی مردم را چپاول کنید.
آخرین اخبار