دست کم ۱۰ هزار نفر در سیل لیبی مفقود شده‌اند

منابع خبری در هلال احمر ادعا کردند تاکنون بر اثر سیل شدید و توفان دانیال در لیبی دست کم ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی وقوع سیل در شرق لیبی حداقل ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند. تعداد تلفات نیز به سرعت در حال افزایش است و حداقل ۱۰۰۰ تلفات تاکنون در شهر درنه تایید شده است که بدترین ضربه را از سیل خورده است.

براساس گزارش تل تریدر، مقامات محلی درنه گفتند که تعداد زیادی از محله‌ها در سیلی ناپدید شدند و سایر بخش‌های شهر از جمله سه پل فرو ریخته و آسیب‌های قابل توجهی دیدند. گزارش شده است که صد‌ها نفر در مناطق دورافتاده‌تر تحت تأثیر سیل گرفتار شده‌اند.

این درحالی است که خبرنگار شبکه العربی امروز سه شنبه گزارش داد که فقط در شهر درنه از جمله شهر‌های توفان زده شرق لیبی ۴ هزار جسد دفن شده است. از این تعداد، سه هزار و ۶۵۰ نفر به طور جمعی به خاک سپرده شده‌اند.

روز گذشته اسامه حماد، رئیس دولت لیبی که از سوی پارلمان منصوب شده است، با ارسال پیامی از تمامی تیم‌های پزشکی و نهاد‌های امنیتی و نظامی خواست تا برای کمک به عملیات امداد و نجات به شهر درنه بروند.

عبدالحمید الدبیبه، رئیس دولت موقت لیبی نیز پیش از این سیل‌های اخیر این کشور را بی‌سابقه توصیف کرد.

الدبیبه با اعلام سه روز عزای عمومی برای جان باختگان سیل در لیبی، تأکید کرد که دستورات صریحی را به همه دستگاه‌های دولتی داده و از همه ظرفیت‌ها برای امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل استفاده خواهد شد.

برچسب ها: لیبی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار