لاوروف غرب را به ایجاد بحران در بازارهای مواد غذایی و انرژی متهم کرد

وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از غرب و آمریکا انتقاد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود برای سازمان ملل امروز (شنبه) گفت که آمریکا و متحدانش به دامن زدن به درگیری‌هایی ادامه می‌دهند که بشریت را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش فرانس ۲۴، لاوروف در بخشی از صحبت‌هایش با بیان آنکه غربی‌ها هر کاری انجام می‌دهند تا از شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی واقعی جلوگیری کنند، گفت: «این رفتار‌ها بشریت را به بلوک‌های متخاصم تقسیم کرده و دستیابی به اهداف کلی را با مشکل مواجه می‌کند. آن‌ها تلاش می‌کنند دنیا را مجبور کنند که طبق قوانین خودمحور خودشان بازی کند.»

او در ادامه گفت: «قدرت‌های غربی با حمایت از اوکراین عملا وارد جنگ مستقیم علیه مسکو شده‌اند. شما می‌توانید آن را هر چیزی که می‌خواهید بنامید، اما آن‌ها با ما می‌جنگند، آن‌ها مستقیماً با ما می‌جنگند. ما آن را یک جنگ ترکیبی می‌نامیم، اما این چیز‌ی را تغییر نمی‌دهد.»

وزیر امور خارجه روسیه کشور‌های غربی را متهم کرده است که با اعمال «اقدامات قهری یکجانبه» یا تحریم علیه کشور‌های ضعیف‌تر، بحران‌هایی را در بازار غذا و انرژی ایجاد می‌کنند و با افزودن اینکه ونزوئلا و سوریه ناعادلانه تحریم شدند، گفت: «ما همچنان بر توقف سریع و کامل محاصره بی‌سابقه و غیرانسانی آمریکا علیه کوبا و لغو تصمیم پوچ مبنی بر اعلام کوبا به عنوان کشور حامی تروریسم اصرار داریم. این ابزار آمریکا برای تنبیه کشور‌هاست. واشنگتن همچنین تحریم‌هایی را علیه افراد و نهاد‌های روسیه به منظور تحقیر ارتش مسکو اعمال کرده است.»

او درباره قرارداد غلات اوکراین هم گفت: «طرح صلح پیشنهادی اوکراین و همچنین آخرین پیشنهاد‌های سازمان ملل برای احیای ابتکار غلات دریای سیاه واقع‌بینانه نبود.»

لاوروف درباره طرح صلح ۱۰ ماده‌ای کی‌یف گفت: «این کاملاً امکان پذیر نیست. اجرای این امر ممکن نیست. این واقع بینانه نیست و همه این را درک می‌کنند، اما در عین حال می‌گویند این تنها مبنای مذاکره است. اگر کی‌یف و متحدان غربی آن به این موضع پایبند باشند، درگیری در میدان جنگ حل خواهد شد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار