رییس رسانه ملی:

جشنواره موسیقی اقوام در صدر فعالیت‌های رسانه ملی است

جبلی با بیان اینکه جشنواره موسیقی اقوام در صدر فعالیت‌های رسانه ملی است، گفت: هویت‌محوری شعار رسانه ملی است و این جشنواره یکی از مصادیق بارز این شعار و رویکرد است.

رییس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران امشب در اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام که هم‌اکنون در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، در ارتباط زنده به صورت ویدیو کنفرانس با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره و تبریک میلاد رسول اکرم، با اشاره به سفر خردادماه وی به کردستان و نشست با ادبا و فرهیختگان استان، اظهار کرد: با توجه به غنای فرهنگی پیشنهاد این جشنواره مطرح شد و استاندار با تاکید بر میزبانی استان این رویداد را پذیرفت هر چند فکر نمی‌کردیم این جشنواره در این بازه زمانی کوتاه با این کیفیت برگزار شود.

پیمان جبلی افزود: اینکه کردستان میزبان ۱۸ قوم ایرانی و از چهار گوشه ایران است مایه تقدیر و تحسین همه است و امیدوارم این شروع نویدبخش در سال‌های آینده به شکلی بهتر  باشد و با همین جدیت برگزار شود.

وی با بیان اینکه سازمان صداوسیما در هفته‌ی گذشته میزبان ۴ رویداد فرهنگی، هنری در سراسر ایران بود، افزود: این اهتمامی که همکاران ما در سازمان صداوسیما با همکاری جدیت و عزم و اراده و همراهی مردم امیدوار کننده است و در دوره مدیریت و این دوره تحولی مدنظر است.

رییس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: بخش زیبایی از فعالیت‌های این دوره، موسیقی و شعر و ادب فارسی و شعر و ادب اقوام ایرانی است و این گل‌های زیبای فرش ایران را ساخته است و جشنواره موسیقی اقوام در صدر فعالیت‌های رسانه ملی است و این از مصادیق شعار هویت‌محوری رسانه ملی می‌دانیم و ما پاسخگوی توقع بجای مردم هستیم.

جبلی همچنین یادآور شد: همه ایران جشن میهمانی احمد را ستایش کردند که به صورت گسترده در سنتدج و سایر شهر‌های کردستان برگزار شد.

وی تاکید کرد: در برنامه‌ی جدید رسانه‌ی ملی، با نگاه ویژه‌های استان کردستان در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


در طول سه روز برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنه ویژه اقوام ایرانی ۱۲۸ اجرا توسط ۲۵ گروه از ۱۸ قوم و ۲ گروه مهمان از خارج از کشور در جشنواره موسیقی اقوام در سنندج برگزار شد.

در این مراسم از جمعی از خانواده معظم شهدا ومشاهیر ونامداران استان تجلیل به عمل آمد.

استادعباس کمندی، استاد شاهرخ هورامی، استاد علا الدین بابا شهابی، استاد سید علی اصغر کردستانی، استاد محی الدین حق شناس، خلیفه میرزا آغه غوثی، استاد صفوتی، استاد براتعلی نورانی، استاد بهروش از جمله‌ی مشاهیر ونامداران عرصه‌ی فرهنگ وهنر کردستان بودند

هم چنین در این جشنواره لوح سپاس به نیابت از رییس سازمان صدا و سیما به فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران تقدیم شد.

اولین جشنواره موسیقی سنه، ویژه اقوام ایران زمین از ۸ تا ۱۱ مهر به میزبانی سنندج و در پنج نقطه از این شهر برگزار شد.

 در این مراسم از تمبر اولین  جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین  رونمایی شد.اختتامیه ی این جشنواره از شبکه های کردستان ، نسیم ، شما و آموزش به صورت زنده و مستقیم در حال پخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.