لاریجانی:

بحران‌های رژیم صهیونیستی به ماهیت نامشروع آن بازمی‌گردد/ در جنایات اخیر غرب بیش از همه ضرر کرد

علی لاریجانی درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی مطالبی را بیان کرد.

علی لاریجانی در برنامه زنده افق فلسطین درباره بحران سازی رژیم صهیونیستی بیان کرد: مشکل اصلی به ماهیت این رژیم باز می‌گردد که یک موجودیت کاذب است. از بدو این جریان نامیمون در منطقه این نامشروع بودن همواره مشکل ساز بوده است که در تلاش بودند با گلوله این مشکل را حل کنند در حالی که مساله را حادتر کردند.

وی ادامه داد: به خیال خودشان با ثبت در سازمان ملل مشکل این رژیم حل شده است و مانند سایر مناطق است در حالی که اینگونه نیست کشورهای دیگر ریشه تاریخی دارند. مانند ازدواجی زوری که در محضر ثبت شود این ظاهرا ثبت شده است اما از درون دچار مشکل است. مشکل این رژیم هم درونی است و با فشار نیز این بحران حادتر می‌شود.

لاریجانی افزود: این جنایاتی که انجام می‌دهد در اذهان فلسطینی ها باقی می ماند. در اقدام اخیر حماس تعدادی زن و بچه اسیر شده بودند. این در حالی است که اینها آدم آهنی نبودند بلکه همان افرادی هستند که پدر و مادرشان پیشتر توسط این رژیم به شهادت رسیده است. آیا با فشار و کشتار مشکل حل شد یا حادتر شد؟ شرایط آرام نخواهد شد زیرا این رژیم به زور مردم را از خانه خود بیرون کرده است. 

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور آمریکا در تل آویو گفت: این رژه های سیاسی به این دلیل است که ذاتشان درست نیست و مدام مجبورند رژه سیاسی بروند. من گمان می کنم در ماجرای اخیر غرب بیش از همه زیان کرد و خود را کاملا نشان داد که غیرمنصفانه و علنی از این رژیم حمایت کردند به صورتی که مردم کشورهای خودشان نیز نتوانستند بپذیرند. این مانور سیاسی هم صفی از خیانتکاران است.

غربی‌ها  چهره خشن و غیرقابل اطمینان خود را به دنیا نشان دادند

رئیس پیشین مجلس خاطرنشان کرد: در ادوار پیشین چند تئوری صلح مطرح شد. مرحوم یاسر عرفات در اسلو یک تئوری صلحی را مطرح کرد که همان هم اجرا  نشد. کمپ دیوید هم انجام نشد. تصور می‌کنند که با این رژه های سیاسی می‌توانند مشکلات را حل کنند در حالی که حل نخواهد شد. در حال حاضر هم که اعلام می‌کنند می‌خواهند به صورت زمینی وارد غزه شوند به این دلیل است که نخست وزیر بیچاره این رژیم دچار بی عرضگی جدیدی شده است. زیرا به وی این ایراد وارد می‌شود که  در جریان حمله حماس قرار نداشته است و می‌خواهد بر سر این نقص سر پوش بگذارد؛ لذا به فشار زیاد پناه آورده است در حالی که این عکس العمل نه تنها باعث ترمیم حیثیتش نشده بلکه یک عدم مشروعیت بین المللی نیز برای وی ایجاد کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: ما وارد یک دوره جدیدی شده ایم که بازیگرانش وضعیت خود را تعیین می‌کنند؛ غربی ها که خسارت بزرگ را متحمل شدند و چهره خشن و غیرقابل اطمینان خود را به دنیا نشان دادند و کشورها نمی‌توانند به اینها اعتماد کنند. کشورهای عربی هم یک مسیری را طی کردند و نمی‌توان خیلی سرزنششان کرد . الان هم که وارد قافله غرب نشدند دارای حسن است. از کشورهای شرقی نظیر روسیه و چین انتظار بیشتری می‌رفت به خصوص چین صحنه اقتصادی را در منطقه دارد باید در این بحران ها نقش آفرینی قوی تری داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزودند: الان در تلاشند تا ایران را محور اصلی مبارزه با اسرائیل تلقی کنند در حالی که پیش از جمهوری اسلامی نیز کشورهای زیادی با این رژیم در جنگ بودند بنابراین مشکل اصلی ماهیت این رژیم است.

فلسطین از نظر منافع ملی هم برای ما اهمیت دارد

وی درباره اهمیت فلسطین بیان کرد: فلسطین از نظر منافع ملی هم برای ما اهمیت دارد. ما صحنه جهان را چگونه می بینیم؟ آیا جنگل میبینیم که هرکس به کسی حمله کرد مشکلی نداشته باشد؟ اگر نظاماتی در صحنه جهان وجود دارد باید بپذیریم که اگر از مظلوم دفاع نکنیم در شرایط مشابه هم هیچ کشوری از شما دفاع نخواهد کرد ؛ در جنگ تحمیلی آیا با خود نمیگفتید که چرا قدرت های بزرگ به ما کمک نمیکردند؟ این حس را امروز دیگران هم دارند و اگر امروز کمک نکنید بعدا به شما نیز کسی کمک نخواهد کرد. حمایت ما از مردم فلسطین هم وجه دینی دارد، هم عواطف انسانی دارد و منفعت ملی دارد برای ما زیرا این رژیم به دنبال مساله سازی است. 

لاریجانی افزود: منافع ملی در دنیای امروز مقوله ساده ای نیست؛ بنابراین نباید توقع داشت که همه آن را بدانند. برای مثال مساله فلسطین یک جنبه تاریخی دارد که ممکن است یک جوان در جریان آن نباشد؛ فراز و فرودهایی داشته است و اینگونه نبوده است که راه های مسالمت آمیز طی نشده باشد. رهبر معظم انقلاب چند سال قبل پیشنهاد برگزاری یک رفراندوم را دادند که راهی بسیار مسالمت آمیز بود اما سران این رژیم نپذیرفتند.

وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها بیان کرد: مقایسه حماس با داعش موضوعی بود که مدام رئیس جمهور آمریکا آن را تکرار می‌کرد و گمانش این بود که اگر یک گزاره اشتباه را مدام تکرار کند، منطقی می‌شود. داعش را خودشان به وجود آوردند و معلوم نبود چه جنایتکارانی را دور هم جمع کرده بودند؛ در حالی که حماس دارای ریشه در منطقه است. معتقدم که نفهمی یک رجل سیاسی است که صحنه را متوجه نیست. 

لاریجانی با اشاره به دیدگاه‌های شهید سلیمانی در این باره افزود: ایشان یک فرد منحصر به فرد بودند و معتقد بودند که وظیفه‌ای داریم در باره کمک به مردم فلسطین؛ در جنگ ۳۳ روزه ایشان معتقد بودند که صحنه باید حل و فصل و مبارزه را با هم داشته باشد.

وی با اشاره به عدم دعوت از ایران در کنفرانس قاهره گفت: ما که نیازی به دعوت شدن به این کنفرانس‌ها نداریم اما آیا شما با این نشست‌ها مساله را حل می‌کنید یا ژست می‌گیرید؟ مساله زمانی حل می‌شود که کشورهایی که می‌توانند مشکل را حل کنند به کنفرانس دعوت کنید. حماس را دعوت نکردید؟ زمانی کنفرانس مادرید را برای حل مساله فلسطین برگزار کردند. با عجله همه را جمع کردند و ایران را دعوت نکردند. حل شد؟ 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مساله امروز فلسطین یک نقطه موثر در تاریخ منطقه است و این صحنه آنقدر وسیع است که همه باید به وظیفه خود عمل کنند. از این به بعد نسبت‌های کشور‌ها با هم با روابطی که با این حادثه داشتند تنظیم خواهد شد و همه باید درست تصمیم بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
Germany
Hashmi
۰۸:۱۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روند عکاسی از مکانهای پایگاههای خطرناک انگلیس در عراق در همه زمان ها پیگیری کنید حاجی زاده حرکت می کند
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۱۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
غرب چه ضرری کرد امروزه پیروان سایر ادیان الهی و الحادی به ریش ما مسلمانان می خندند که این چه دینی است که اینان دارند که حاضر هستند برای کشتن هم کشیان خود کمر بند انفجاری بسته و به عشق رفتن به بهشت خون هم کیش خود را بریزند در حالی که حتی پیروان مکاتب الحادی هم چنین فکر نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
مدافع ولایت
۰۸:۱۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
لاریجانی ها باید جوابگوی کارای که بر ضد مردم و رهبری کردند باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
تا حالا که ایشون نبودن الان اومدن برای رای جمع کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
انشاءا... تو هر چه زودتر به شهادت برسی و ما تبریک بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
بیچاره مردم غزه زیر دندان های وحوش اشغالگر خرد میشوند سران و مسئولبن کشورهای مدعی در اوج خون و کشتار و مظلومیت در پی تحکیم حایگاه سیاسی خود هستند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۳۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
این خانواده چرا دست ازسر مردم بر نمیدارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
کسی بهت رای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
ابرمرد بیست دقیقه ای در مجلس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
همونجوری که برجام کذایی را بیست دقیقه ای تصویب کردید ببینیم میتوانید اسراییل را محکوم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
شما دیگه چرا.این همون عتیقه ای است که برجام رو تصویب کرد.باز نزدیک انتخابات شد.پیداش شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
لاریجانی تو هنوز زنده ای؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
بحران‌های اقتصادی ما به چی برمی‌گردد؟
Netherlands
ناشناس
۰۲:۳۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
دوباره سروکله اين پیدا شد
Canada
ناشناس
۰۲:۲۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
با سلام
باز هم نگران زرد کردن غرب
علی برکت الل.................
برجام امضا شد در بیست دقیفه .
علی برکت الل........
آخرین اخبار