نظرسنجی: اکثر آلمانی‌ها خواهان کناره گیری شولتس هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داده است که تقریبا ۷۰ درصد مردم کشور آلمان نمی‌خواهند صدراعظم کنونی این کشور در سمت خود باقی بماند.

روزنامه بیلد با استناد به نظرسنجی انجام شده توسط موسسه INSA گزارش داد که حمایت عمومی از اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به پایین‌ترین حد خود رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم آلمانی‌ها خواهان استعفای او قبل از انتخابات فدرال بعدی هستند که برای اکتبر ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

حدود ۶۴ درصد از پاسخ دهندگان به INSA گفتند که شولتس باید منصب خود را رها کند و آن را به وزیر دفاع بوریس پیستوریوس، یکی از سوسیال دموکرات‌ها، تحویل دهد. کمتر از یک چهارم آلمانی‌ها با این چشم انداز مخالف هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که شولتس همچنین در انتخابات در برابر هر یک از رقبای اصلی خود شکست خواهد خورد. تنها ۲۳ درصد از آلمانی‌ها از صدراعظم کنونی در برابر فردریش مِرز، رهبر حزب مخالف دموکرات مسیحی (CDU) حمایت می‌کنند. مِرز از حمایت ۲۶ درصد رأی دهندگان برخوردار خواهد بود.

شولتس مدتی است که حمایت عمومی را از دست داده است. در اوایل دسامبر، نظرسنجی YouGov نشان داد که ۷۴ درصد از آلمانی‌ها معتقد بودند که او به عنوان صدراعظم ضعیف عمل می‌کند و تنها ۲۰ درصد عملکرد او را مثبت می‌بینند و ۷۳ درصد گفتند که از کل کابینه او ناراضی هستند.

برچسب ها: نظرسنجی ، دولت آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار