فرماندار زنجان:

سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های شهرستان زنجان واریز شد

فرماندار زنجان گفت: امسال نزدیک به سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های سه گانه این شهرستان شامل زنجان، ارمغان خانه و نیک پی واریز شد.

پرویز خالقی فرماندار زنجان با بیان اینکه سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های شهرستان زنجان واریز شد گفت: از این مبلغ بیش از سه هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال به شهرداری زنجان، ‌بیش از ۱۸ میلیارد ریال به شهرداری ارمغانخانه و نزدیک به چهار میلیارد ریال به شهرداری نیک پی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از سه درصد به چهار درصد از دی‌ماه ۱۴۰۰، اظهار داشت: تخصیص بخش بیشتری از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاریها راه را برای ارائه خدمات بیشتر در جهت آبادانی و بهسازی شهرها و روستاها فراهم می کند.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: امسال همچنین حدود ۶۷۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های این شهرستان زنجان واریز شده است.

 به موجب ماده ۱۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه، عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع بند (الف) و تبصره (۱) ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده به هر شهرستان متناسب با میزان درآمد اخذ شده در آن منطقه جغرافیایی تخصیص می یابد و با توجه به جمعیت، بین شهرداری ها و دهیاری های همان شهرستان توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.