کارشناس نظامی آمریکا: نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه آسیب‌پذیرند

در پی کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آن کشور در اردن، دانیل دیویس، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا این اتفاق را نماد آسیب‌پذیری راهبردی این نظامیان در خاورمیانه خواند.

تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک گزارش داد، دیویس که پژوهشگر ارشد اندیشکده آمریکایی «اولویت‌های دفاعی» (Defense Priorities) است، وضعیت و موقعیت این پایگاه که منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری از نظامیان آمریکایی شد، را زیر سوال برد.

وی گفت: پراکنده بودن نیرو‌های آمریکایی در عراق، سوریه و امروزه در اردن بی‌معنی است، چراکه فاقد هر هدف و ارزش نظامی است، در حالی به لحاظ راهبردی نیز آسیب‌پذیرند، این اتفاق هم صرفا به این دلیل افتاد که این نیرو‌ها فقط به‌عنوان پیاده نظام استفاده شده و به‌راحتی هم قابل هدف قرار می‌گیرند.

این پژوهشگر اندیشکده Defense Priorities افزود: باید نیرو‌هایی به این منطق اعزام شوند که بهتر قابل محافظت بوده و با امکانات (تسلیحاتی) بهتری بتوانند از خود دفاع کنند. در غیر صورت باید همچنان نگران برخی سیاست‌ها در این زمینه بود.

کشته شدن سه آمریکایی در پایگاه کوچک نظامی آمریکا در اردن، موسوم به «برج ۲۲» در نزدیکی پایگاه «التنف» در سوریه، دور جدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را میان ارتش این کشور و گروه‌های مقاومت رقم زده که بیش از سه ماه است بر سر حمایت همه‌جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل و بمباران غزه با یکدیگر در حال مقابله به مثل هستند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیرو‌های نظامی آن زخمی شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار