سازمان انرژی آمریکا:

جهان شاهد رشد یک میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه‌ای تقاضا برای نفت خام خواهد بود

گزارش سازمان انرژی آمریکا حاکی از آن است که تقاضا برای نفت خام در سال جاری شاهد افزایش یک میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه ای خواهد بود.

شرایط سیاسی در جهان، اقتصاد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. جنگ روسیه و اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو از یک سو، جنگ غزه و خطر گسترش جنگ به جبهه‌های دیگر و مشکلات حمل و نقل نفت خام در دریای سرخ از دیگر سو و نیز تنش‌های سیاسی میان آمریکا و چین در شرق آسیا، پیش‌بینی‌ها درباره آینده اقتصاد جهانی را دشوار ساخته است. 

به گزارش تله تریدر، سازمان انرژی آمریکا امروز (سه شنبه) در گزارش جدید خود میزان تقاضا برای نفت خام در سال جاری میلادی را افزایش داد. 

براساس این گزارش، میزان تقاضا برای نفت خام در سال ۲۰۲۴ یک میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در جهان افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی جدید سازمان انرژی آمریکا ۳۰ هزار بشکه بیشتر از برآورد پیشین بود. 

همچنین این سازمان برآورد کرده است در سال ۲۰۲۵ میزان تقاضا برای نفت خام در جهان یک میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت که ۸۰ هزار بشکه بیشتر از پیش‌بینی قبلی است. 

در همین حال، سازمان انرژی آمریکا در گزارش خود با اشاره به تولید نفت خام ایالات متحده آورده است: نفت خام تولیدی کشور در سال ۲۰۲۴ با ۱۷۰ هزار بشکه، به ۱۳ میلیون و یکصد هزار بشکه در روز خواهد رسید. این میزان رشد کمتر از ۲۹۰ هزار بشکه‌ای است که پیشتر برآورد شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار