روسیه: بهای نفت خام در سال آینده میلادی بین ۸۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه خواهد بود

الکساندر نوواک اعلام کرد: بهای نفت خام برنت دریای شمال در سال ۲۰۲۴ می‌تواند بین ۸۰ تا ۸۵ دلار به ازای هر بشکه باشد.

ادامه جنگ غزه و احتمال گسترش درگیری‌ها به سایر مناطق، توقف حرکت کشتی‌های حامل انرژی در تنگه باب المندب و دریای سرخ به دلیل حملات تلافی جویانه انصارالله، تحریم‌های سنگین غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، و وضعیت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا که مانع از ورود کامل نفت این دو کشور به بازار می‌شود، جملگی باعث شده است سال میلادی پیش رو، سالی پرنوسان برای بازار نفت خام باشد. 

به گزارش تله تریدر، الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی پیشین این کشور امروز (چهارشنبه) برآورد جدیدی از بهای نفت خام در سال آینده میلادی مطرح کرد. 

وی در گفتگو با تلویزیون ۲۴ روسیه گفت: بهای نفت برنت دریای شمال به عنوان یکی از شاخص‌های بازار نفت در سال آینده میلادی می‌تواند بین بازه ۸۰ تا ۸۵ دلار در ازای هر بشکه باشد. 

وی در ادامه افزود: برآورد ما این است که درآمد‌های روسیه از صادرات نفت و گاز در پایان سال جاری میلادی به ۹ هزار میلیارد روبل (واحد پول روسیه) برسد. ۵۷ درصد درآمد‌های روسیه در این حوزه مربوط به صادرات سوخت و انرژی می‌شود. اکنون بسیاری از کشور‌ها به دنبال خرید نفت و فرآورد‌های نفتی ما هستند. 

الکساندر نوواک خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم نخستین محموله گاز مایع طبیعی میدان ال ان جی ۲ قطب شمال در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۴ صادر شود. روسیه ثابت کرده است توانایی کار با موفقیت بالا تحت تحریم‌های غرب را دارد. 

به تازگی آمریکا میدان ال ان جی ۲ قطب شمال روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید این اقدام با هدف تحت تاثیر قرار دادن همکاری‌های میان مسکو و پکن در حوزه انرژی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار