روسیه: وتوی آمریکا مجوزی برای کشتار بیشتر در غزه است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که وتوی آمریکا بر پیش نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت مجوزی برای کشتار مردم بیگناه در نوار غزه شده است.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که وتوی آمریکا بر پیش نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در مورد غزه مجوزی برای ادامه کشتار مردم بیگناه در نوار غزه شده است.

بوگدانوف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این یک موضوع بسیار منفی است  و این اولین بار نیست که آمریکایی‌ها از وتوی خود برای تصویب نکردن قطعنامه‌ای که خواستار پایان جنگ است، استفاده می‌کنند.

او افزود: در اصل وتوی آمریکا مجوزی برای ادامه کشتار مردم بیگناه در غزه است که تاکنون ۳۰ هزار زن و کودک جان خود را از دست داده‌اند.

شایان ذکر است که آمریکا روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه الجزایر را در شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری در غزه بود با استفاده از وتو خود  کنار گذاشت. پیش نویس قطعنامه الجزایر در جلسه شورای امنیت با وجود ۱۳ رای موافق به دلیل مخالفت آمریکا تصویب نشد.

عمار بن جامع، نماینده الجزایر در سازمان ملل متحد با بیان اینکه کشورش بار دیگر خواستار پایان دادن به دریای خون در فلسطین خواهد شد تا زمانی که شورا مسئولیت خود را بر عهده بگیرد و آتش بس فوری برقرار کند، اعلام کرد: شورای امنیت نمی‌تواند از خود در حفظ صلح راضی باشد.

او توضیح داد که پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت خواستار آتش بس بشردوستانه، ورود بدون مانع کمک‌ها به تمام نقاط نوار غزه و جلوگیری از جابجایی اجباری و رعایت رویه‌هایی است که دیوان بین المللی دادگستری دستور داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر حامیان اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
خیلی جالبه.روسیه عامل کشتار صدها هزار مسلمان در سوریه و دهها هزار بیگتاه در اوکراین،دلسوز مردم فلسطین شده!!!!!امریکا ۱۰ ملیون دلار در آخرین مصوبه برای کمک های بشر دوستانه به مردم فلسطین اختصاص داد.شما چقدر کمک کردید به مردم فلسطین.مگر نه اینکه پشت همه جنگ غزه احتمالا روسیه و ... بوده است؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
با اینکه ما از وهابیا بمراتب بیشتر از صهیونیستا متنفریم ولی برعکس آمریکا فقط دنبال متوقف کردن کشت کشتار انسانایم ولو از اون انسانا متنفر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
پوتین خودش یک حیوان متجاوز است.
آخرین اخبار