آکسیوس از افزایش ۱۶۷ درصدی مهاجران غیرقانونی در خاک آمریکا خبر داد

آکسیوس از افزایش چشمگیر شمار مهاجران غیرقانونی در آمریکا خبر داد و آن را نشانه‌ای از منسوخ شدن سیستم مهاجرتی این کشور دانست.

بر اساس پیش‌بینی‌های دولت آمریکا که به دست وبگاه خبری آکسیوس رسیده، تا آخر ماه سپتامبر امسال، بیش از ۸ میلیون پناهجو و دیگر انواع مهاجران در داخل خاک آمریکا ساکن بوده و در بلاتکلیفی قانونی به سر خواهند برد. این آمار تقریبا ۱۶۷ درصد افزایش را در ۵ سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش آکسیوس، چنین افزایشی نشان دهنده آن است که سیستم مهاجرتی آمریکا بودجه کافی ندارد، منسوخ شده و نمی‌تواند با جمعیت مهاجران همگام شود. 

همین موضوع سبب می‌شود میلیون‌ها نفر سال‌ها با عدم اطمینان از وضعیت زندگی خود در خاک آمریکا به صورت غیرقانونی زندگی کنند.تعداد مهاجران غیرقانونی در خاک آمریکا در سال ۲۰۱۹ حدود ۳ میلیون نفر بود. 

این آمار شامل افرادی است که دستور اخراج آنان صادر شده (اما هنوز داخل کشور هستند) یا اینکه تصمیم نهایی برای اجازه پناهندگی یا سایر پرونده‌های مهاجرتی آنان گرفته نشده است.

موضوع مهاجرت غیرقانونی به یکی از موارد مهم در مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است. اخیرا بایدن و ترامپ به صورت جداگانه به مرز آمریکا و مکزیک رفته و بر سر اینکه کدام یک می‌توانند رویکرد بهتری در خصوص این مسئله داشته باشند، به رقابت پرداخته‌اند. ترامپ که در سخنرانی خود رویکرد خصمانه‌تری را نشان می‌داد، مهاجران غیرقانونی را «جنایتکار» و «تروریست» خطاب کرده و ورود آن‌ها به کشور را «وحشتناک» دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار