ادعای باکو درباره عدم ارسال سلاح به اوکراین

پس از انتشار اسنادی که نشان می‌داد باکو به اوکراین گلوله توپخانه ارسال می‌کند، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد این اسناد واقعیت ندارد.

وزارت صنایع دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای صحت اطلاعات مربوط به ارسال گلوله‌های توپ به اوکراین را تکذیب کرد.

براساس گزارش ریا نووستی، پیش از این، ولادیمیر پوگوسیان، کارشناس نظامی ارمنی، اسنادی را که مربوط به دادگاهی در کی‌یف در تاریخ نوامبر ۲۰۲۳ بود، منتشر کرد که نشان می‌داد یک شرکت باکویی گلوله‌های توپ ۸۲ میلی‌متری به اوکراین داده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه خود ادعا کرد: در پاسخ به درخواست رسانه‌ها در این زمینه، اعلام می‌کنیم که این اطلاعات کاملا جعلی و گمراه‌کننده است، قبلاً نیز تلاش‌هایی برای تبلیغ این گونه اخبار نادرست و جعلی از طریق کانال‌های ارمنی در تلگرام صورت گرفته است. 

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه این اطلاعات هیچ مبنایی ندارد و نباید جدی گرفته شود، مدعی شد که جمهوری آذربایجان هیچ گونه تجهیزات نظامی در مسیر فوق ارسال نکرده است.

این ادعای باکو درحالی مطرح می‌شود که اسناد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد اوکراین انواع تسلیحات پیشرفته را پیش از این به باکو تحویل داده تا در جنگ قره باغ استفاده شود. اوکراین نه تنها در جنگ دوم در جنگ اول نیز جنگجویانش را به باکو فرستاد تا در کنار نیروهای باکویی بجنگند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار