دوازده فروردین روز زنده شدن اسلام است

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، و وحدت مردم ایران اسلامی به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی، گفت: حضرت امام (ره)، در همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب دولت موقت را موظف به برگزاری همه‌پرسی کردند، بر همین اساس رفراندوم جمهوری اسلامی از ساعت هشت صبح روز دهم فروردین سال ۱۳۵۸ در داخل و خارج کشور آغاز شد.

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر تصریح کرد: جمعیت باشکوهی در این انتخابات و همه‌پرسی شرکت کرده بودند طوری که پیش از غروب دهم فروردین ۱۳۵۸ حضرت امام دستور به تمدید زمان برگزاری رفراندوم داد.

وی یادآور شد: این همه‌پرسی جمهوری اسلامی که اولین انتخابات کاملاً آزاد در طول حیات ایران بود با استقبال بی‌نظیر مردم همراه بود چرا که در زمان شاه آزادی برای این کار نبود.

حجت‌الاسلام سرگزی اظهار کرد: همه‌پرسی در شامگاه ۱۱ فروردین پس از دو روز به پایان رسید و طبق منابع حدود ساعت ۱ تا ۲ بامداد ۱۲ فروردین، نتایج انتخابات توسط وزیر وقت کشور اعلام شد و مردم غیور و همیشه در صحنه ایران با رأی ۹۸/۲ درصدی خود ساختار سیاسی‌اجتماعی ایران را تغیر دادند و پس از ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی که همیشه شاهان بر ایران حکومت می‌کردند تفکر عوض شد و نظام ایران جمهوری اسلامی ایران شد و به‌جای نظام سلطنتی نظام جمهوری اسلامی مستقر شد و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر در ادامه اذعان کرد: در دوازده فروردین ملت ایران به جمهوری اسلامی آری گفت، آری سبز به نشانه روییدن طراوت، شادابی، خرمی که نشانه‌ای از به‌ثمررسیدن شکفتن شکوفه‌های ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و ایمان مردم ایران بود.

وی تشریح کرد: دوازده فروردین جز مهم‌ترین، پربرکت‌ترین و تعین کننده‌ترین روزهای تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران موجب ولادت موجود پر برکتی به نام جمهوری اسلامی شد.

لطفیان سرگزی خاطرنشان کرد: دوازده فروردین روز آغاز حکومت اسلامی و سالروز تحقق وعده الهی که فرموده بودند مردم از دین خدا حمایت کردند و خداوند پیروزی را نصیب آنها کرد است و یکی از مهم‌ترین اعیاد امت ما در ایام‌الله خاطره‌های انقلاب به‌حساب می‌آید تا مردم ما و همه نسل‌ها این روز را زنده نگه دارند.

وی افزود: دوازده فروردین همچنین روز غلبه جنود الله و جنود شیطان و شیطان‌صفتان و سلاطین است و صبحگاه آن روز نخستین حکومت الله است، روز حکومت مستضعفین که حکومت خداست، روزی است که همایش‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی و شاهنشاهی فروریخت و حکومت اسلامی و سرنوشت مردم به دست خود مردم افتاد و ما باقدرت اسلام و ایمان مردم وظیفه داریم این ایمان اسلامی را در وجود نسل جدید حفظ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار