وال استریت ژورنال: سربازان اوکراینی در باتلاق‌ها به دنبال گلوله می‌گردند

کمبود مهمات ارتش اوکراین در حدی است که سربازان آن در باتلاق‌ها به دنبال گلوله‌های استفاده نشده ارتش روسیه می‌گردند.

وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که فرماندهان نیرو‌های مسلح اوکراین سربازان را وادار می‌کنند در مرداب‌ها به دنبال گلوله‌های منفجر نشده ارتش روسیه بگردند تا بعدا از آن استفاده کنند.

این نشریه به نقل از «ماکسیم پولیوخوویچ» که یکی از افسران نظامی ارتش اوکراین است، می‌گوید سربازان باید در گل و لای شیرجه بزنند و حتی در میادین مین چندین کیلومتر پیاده روی کنند تا گلوله‌های نو پیدا کنند. 

در همین حال، نشریه پولیتیکو نیز به تازگی از آینده «تیره و تار» ارتش اوکراین خبر داده و می‌گوید خطر فروپاشی خطوط مقدم این کشور وجود دارد. 

اوکراین در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی با مشکل کمبود مهمات جنگی رو به رو بوده است. در همین حال، حمایت‌ها از این کشور در کنگره آمریکا رو به کاهش است.

از سوی دیگر، نشستی که اعضای ناتو اخیرا به مناسبت سالگرد تاسیس این ائتلاف نظامی برگزار کرده‌اند، بدون هیچ وعده مشخصی برای کمک به اوکراین پایان یافت. اعضای ائتلاف نظامی ناتو در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف که روز پنجشنبه برگزار شد، موافقت کردند که زرادخانه‌های خود را برای ارسال سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین بررسی کنند. با این همه، هیچ وعده مشخصی از سوی ناتو اعلام نشد.

در ماه مارس، ایوان هاوریلیوک، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که ذخایر انواع خاصی از مهمات در اوکراین به سطوح بحرانی کاهش یافته است که انجام وظایف ارتش اوکراین را دشوار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
توی توالت ها دنبال فاضلاب بگردند . غرب که اوکراین را تبدیل به یک سرزمین سوخته بیولوژیک و هسته ای کرد . باگلوله های اورانیوم ضعیف شده اهدایی به زلنسکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
باید روزی هزار بار خدا رو شکر کنیم که انقلاب شد والا بعید نبود ما رو به جای اوکراین به جنگ با روسیه بکشونه مخصوصا که با شیعه ها بشدت بد بود
آخرین اخبار