کاهش بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد کاهش بیش از یک درصدی بود.

گرچه دست نامرئی آدام اسمیت (عرضه و تقاضا) تعیین کننده اصلی بهای نفت در بازار جهانی محسوب می‌شود، اما تنش‌های سیاسی اکنون به یکی از بزرگترین چالش‌ها برای اقتصاد جهان تبدیل شده است. جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های مسکو، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت؛ و جدیدترین مورد، جنگ غزه و نگرانی از گسترش آن به کل منطقه از جمله مهمترین تنش‌های سیاسی در جهان است که بهای طلای سیاه را تحت تاثیر قرار داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت امروز (سه شنبه) در بازار انرژی به دلیل ادامه مذاکرات صلح میان رژیم اسرائیل و حماس در قاهره و امیدواری‌ها در این زمینه، برای دومین روز پیاپی شاهد کاهش بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۱.۱ درصد کاهش، به ۸۹ دلار و ۴۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱.۴ درصد کاهش، ۸۵ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

رویترز می‌نویسد: نگرانی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اکنون به شدت بالاست. تهدید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای بستن تنگه هرمز در صورت نیاز، جایی که یک پنجم نفت خام جهان روزانه از آنجا عبور می‌کند، گوشه‌ای از همین تنش‌ها است. 

ترکیه نیز به تازگی اعلام کرده است صادرات برخی اقلام به اسرائیل تا زمان رسیدن به آتش بس را تعلیق می‌کند. سوخت هواپیما یکی از کالا‌های تحریمی آنکارا علیه تل آویو است. 

با این حال، اوج تنش‌ها در خاورمیانه مربوط به جنگ غزه است و اکنون تمامی چشم‌ها به نتایج مذاکرات صلح میان رژیم اسرائیل و حماس با میانجیگری قطر و مصر دوخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار