بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را لغزنده کرد

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش های بهاری و مه غلیظ امروز، یکشنبه در بیشتر مناطق استان موجب لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی رانندگان شده است.

یوسف بنی اسدی گفت: هم اکنون بارش باران تردد در جاده های کلات، خوشاب، مشهد به خصوص بخش احمدآباد، سرخس، جوین، بخش سرولایت نیشابور، صالح آباد، درگز، طرقبه و شاندیز، مه ولات، خواف و تایباد را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: مه گرفتگی در آزاد راه مشهد- باغچه و جاده های فریمان- سنگ بست، تربت جام - صالح آباد در محدوده گردنه کله مل، درگز - قوچان در محدوده گردنه تیوان و مشهد - کلات در گردنه گوجگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیرها شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی، فعالیت سامانه بارشی تا روزهای میانی هفته جاری بیشتر استان را با بارش های رگباری همراه با رعد و برق، تگرگ و در نواحی کوهستانی و سردسیر با بارش برف همراه با کاهش دما تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ بیشترین حجم بارش ها برای امروز (یکشنبه) با آبگرفتگی معابر، روان‌آب و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی شده است.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر نیز مربوط به مناطق دارای استعداد کولاک و مه‌گیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.