ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است

وزیر کشور در بازدید از غرفه استانداری فارس در نمایشگاه اکسپو، گفت: تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه‌گذار برای آنها فراهم شود.

غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی در نخستین روز برگزاری با استقبال مراجعه کنندگان و سرمایه‌گذاران همراه شد که دکتر احمد وحیدی وزیر کشور نیز از آن بازدید و با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد.

او با قابل توجه ارزیابی کردن این ظرفیت‌ها گفت: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌هاست.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه‌گذار برای آنها فراهم شود، گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند، علاوه براین گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.

وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ازرش است.

او با بیان اینکه تعداد قابل توجهی زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است، گفت: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.

وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.