افتتاح مخازن آب روستاهای کرمجگان و بیدهند قم

مخزن آب ۱۰۰۰ متر مکعبی روستای کرمجگان و مخزن آب ۷۵۰ متر مکعبی روستای بیدهند قم افتتاح شد.

 همزمان با فرارسیدن هفته بسیج سازندگی، ۲ مخزن آب روستاهای بیدهند و کرمجگان بخش کهک قم که توسط گروه‌های جهادی تخصصی عمرانی بسیج سازندگی سپاه استان قم به مدت ۲ سال در حال ساخت بود، با حضور فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در مراسم افتتاح این پروژه‌های خدمت به روستاییان که در مسجد فاطمه الزهرا(س) روستای کرمجگان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: تشکیل بسیج سازندگی نقطه عطفی برای سازندگی، خدمت‌رسانی، محرومیت زدایی  از سیمای میهن اسلامی بود؛ هدف از تشکیل بسیج سازندگی، مواجهه بهتر با حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله برای گره گشایی از مشکلات کشور و مردم به خصوص قشر محروم جامعه است.

فرمانده سپاه قم با اشاره به پروژه‌های عمرانی و روستایی سازمان بسیج سازندگی در روستای کهک، گفت: احداث ایستگاه آب روستای بیدهند، مخزن بزرگ روستای کرمجگان، ایجاد خط لوله انتقال آب، احداث و پیشبرد پروژه سالن چند منظوره شهدای روستای ویریچ که در طول ۲ سال گذشته انجام شده و افتتاح شرکت تولیدکننده انواع چراغ‌های تزئینی خودرو و روشنایی منازل در روستای قنوات، از جمله اقدامات مهم سازمان بسیج سازندگی است.

موحد عنوان کرد: خدمت بی منت و بی ادعای جهادگران که در سایه ولایت قرار می‌گیرد، به قدرت لایزال می‌رسد و این قدرت می‌تواند مانند یک سیل خروشان هر سدی را شکسته و هر مشکلی را برطرف کند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در ارتباط با وظیفه بسیج سازندگی عنوان کرد: بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلفی خدماتی از قبیل کارآفرینی و اشتغال، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حرکت‌های جهادی، انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی مانند پروژه آبرسانی به روستاها، به مردم ارائه می‌دهد.

وی در ادامه مطرح کرد: بسیج سازندگی در پروژه‌هایی که زمین خورده و یا ساخت و انجام آن به سختی امکان پذیر است، ورود جهادی و مردمی می‌کند و آن را به ثمره می‌رساند.

فرمانده سپاه استان قم خاطر نشان کرد: پروژه‌های عمرانی و خدماتی بسیج سازندگی در سراسر کشور نشانگر اهمیت این سازمان برای کشور می‌باشد؛ امروز از گروه‌های جهادی انتظار می‌رود در کنار این تلاش مخلصانه خود، گفتمان جهادی را عمومی و فراگیرتر کنند چرا که این دستور مقام معظم رهبری خطاب به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی است.

موحد در پایان تاکید کرد: حضور قشر نوجوان و جوان در اردوهای جهادی می‌تواند کمک بسیاری برای رفع نیازهای جامعه کند و با کار جهادی است که می‌توان سدهای پیش رو را برای رسیدن به اهداف بزرگ نابود کرد.

پروژه احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی روستای کرمجگان از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به همراه احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب توسط ۴ گروه جهادی تخصصی سازمان بسیج سازندگی استان قم و همکاری شرکت آب و فاضلاب استان آغاز شده است.

این مخزن آب که از نوع تعادلی ساخته شده است، با هزینه حدود ۶ میلیارد تومانی انجام شده و با این اقدام بیش از ۳ هزار نفر از این منبع آب بهره‌مند خواهند شد.
همچنین پروژه احداث مخزن ۷۵۰ متر مکعبی روستای بیدهند، به همراه ساخت ساختمان سرایداری و ساختمان برق، از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط ۴ گروه جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم و همکاری شرکت آب و فاضلاب استان آغاز شده بود که بالغ بر ۹ میلیارد تومان بدین منظور هزینه شده است.

این مخزن با حفاری ۱۱ هزار متر مکعب انجام شده و نوع آن نیز پمپاژی است که بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از اهالی روستای بیدهند، از امروز از آب آن بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار