گلایه مندی گندمکاران از تاخیر در پرداخت مطالبات گندم

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران باید پرداخت شود که متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی پرداخت نشده است.

قاسم پیشه ور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری باید مطرح شود که تاکنون جلسه ای در خصوص تجدید نظر در نرخ برگزار نشده و تخصیص جایزه تحویل از اختیارات دولت است که در صورت منابع مالی این امر محقق می شود.

به گفته او، کشاورزان برمبنای نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان کشت را انجام دادند که متاسفانه با گذشت ۱۲۰ روز از آغاز سال زراعی، وزیر جهاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد که براین اساس انتظار بخش کشاورزی برآن است که ۲ هزارتومان مابه التفاوت را در قالب جایزه تحویل پرداخت کنند.

پیشه ور ادامه داد: بارندگی های اخیر در بخش جنوب همچون استان های خوزستان و فارس خسارت هایی وارد کرد که عمده کشاورزان به سبب آنکه بیمه نبودند، دچار خسران شدند که دولت باید از کشاورزان حمایت کند تا آنها بتوانند کشت سال آینده را انجام دهند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی نسبت به خروج گندم از چرخه تولید هشدار داد و گفت: اگر نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح نشود، بخشی به عنوان خوراک دام از چرخه تولید خارج و بخشی توسط دلالان و عوامل واسطه خریداری و به آن سوی مرزها قاچاق می شود.

او گفت: براساس قانون ظرف ۲۴ ساعت پس از تحویل باید مطالبات گندمکاران پرداخت شود که متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه از برداشت، بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت نشده است که بی توجهی به اصلاح قیمت و تاخیر در پرداخت مطالبات، خودکفایی و میزان خرید را تحت تاثیر قرار می دهد و در مقابل برای تامین آرد واحدهای خبازی، نیاز به واردات خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار