جابه جایی ۱۳۷ میلیارد سوخت خام از طریق شبکه ریلی کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با روند بی‌رویه مصرف در کشور، هرچقد پالایشگاه بسازیم نمی‌توانیم ناترازی را کنترل کنیم چراکه ۱۳۷میلیارد سوخت از طریق شبکه ریلی جابه جا می‌شود.

جلیل  سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت:  ۹۳میلیارد سوخت حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شود  و نزدیک ۱۳۷ میلیارد سوخت از جمله نفت خام و فرآورده از شبکه ریلی جابجا می‌شود.

وی  با بیان اینکه  حدود ۶.۷ میلیارد سوخت را از مسیر دریا جابجا میکنیم  گفت: در اسفند سال گذشته ۴۳۰میلیارد لیتر فرآورده در ایران جابجا کردیم  که تمامی این موارد یک فشار مضاعف را کشور وارد می‌کند.

سالاری  بیان کرد:   سالی یک میلیون و تا یک ونیم  میلیون  خودرو وارد کشور می‌شود که با این میزان تولید خودرو باید با بحث مصرف سوخت  آنها توجه شود  چراکه در کشور روند مصرف سوخت  افزایشی است  و  باید به بحث سامانه و بحث شفاف سازی توجه شود.

او افزود: باید به گونه‌ای اقدام  شود که سوخت در اختیار  افرادی که واقعا تلاش می‌کنند قرار گیرد تا در این حوزه مشکلی صورت نگیرد.

سالاری بیان کرد: در حوزه دستگاه‌های متولی حدود ۱۶دستگاه متولی در کشور هستند که اینها دارند از مجموعه شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی اعم از کشاورزی صنعت و معدن و نیروگاهی و بخش‌های دیگر  سوخت دریافت می‌کنند که در این زمینه باید مصوبات خوبی به تصویب برسد و در واقع  ۱.۵میلیارد سوخت به چرخه اقتصاد کشور وارد شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: با روند بی‌رویه مصرف در کشور، هرچقدر هم پالایشگاه بسازیم و سوخت تولید کنیم، تا دست سودجویان را قطع نکنیم، نمی‌توانیم ناترازی را کنترل کنیم.

او گفت:  ضروری است که همه  دستگاه‌هایی که سهمیه دارند، دستگاه‌های متولی   سهمیه سوختشان   د رسامانه تجارت منتشر شود و براساس میزان عملکرد و فعالیت سوخت دریافت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار