گزارش خبرگزاری فرانسه: افزایش نفوذ ایران در منطقه، عربستان را در سوریه وقیح‌تر می‌کند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: هر قدر قدرت نفوذ ایران در خاورمیانه افزایش یابد، عربستان نیز اقدامات ضد دولتی خود را در سوریه تشدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم "ایان تیمبرلیک" نوشت: پس از سالها روابط پر تنش میان عربستان و سوریه، سرانجام مقامات سعودی فرصتی یافتند تا اقداماتی علیه "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، انجام دهند. در این میان هر زمان عربستان احساس کرد قدرت نفوذ ایران در حال افزایش است، بلافاصله بر اقدامات ضد دولتی آل سعود علیه سوریه نیز افزوده شد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش آورد: آل سعود به تازگی گروه‌های مخالف دولتی در سوریه را به عربستان دعوت کرد تا در ریاض به توطئه علیه دولت اسد بپردازند. مقامات سعودی تلاش می‌کنند با سرنگونی دولت قانونی بشار اسد، به بحران داخلی این کشور خاتمه دهند. فقط یک روز از برگزاری این نشست گذشته بود که عربستان در اقدامی عجیب فهرست 34 کشوری که به ائتلاف عربی ملحق شده‌اند را منتشر کرد. عربستان ادعا می‌کند ائتلاف یاد شده برای مبارزه با تروریسم شکل گرفته است. 

"عادل جبیر،" وزیر امور خارجه عربستان، مدعی شد: عربستان و 34 کشور نام برده ممکن است اقدام مشترک نظامی در سوریه انجام دهند. 

برخی کارشناسان معتقدند اقدام اخیر عربستان برای ایجاد ائتلافی اسلامی علیه تروریسم پاسخی است به انتقادات غرب که بارها اعلام کردند ریاض اقدامات لازم و کافی در جهت مبارزه با تروریسم انجام نداده است. عربستان بارها ایران را به دخالت در امور داخلی لبنان، سوریه، عراق و یمن متهم کرد و بیش از همه نگران نتایج توافق هسته‌ای است که ژوئیه (تیر ماه) میان ایران و کشورهای 1+5 امضا شد. موضوع مبارزه با تروریسم بهانه‌ای بود تا عربستان بتواند از اعلام همبستگی و وحدت دیگر کشورهای اسلامی که تقریبا تمام آنها سنی هستند، اطمینان حاصل کند. عربستان از آنها به عنوان متحدانی در مواجهه احتمالی با ایران استفاده خواهد کرد. مقامات عربستان سیاست‌های خارجی این کشور را با توجه به چگونگی حضور ایران در عرصه رویدادهای دیپلماتیک منطقه، برنامه ریزی می‌کند. 

بسیاری عربستان را عامل پیدایش داعش می‌دانند و معتقد هستند حضور این گروه تروریستی در سوریه، هدف آل سعود را برای براندازی حکومت اسد تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۴
یعنی این سعودی ها خوب بشو هستن!؟
ای خدا اگه خوب بشو هستن..خوبشون کن..اگر نه که.. نیست و نابودشون کن..این حکام وهابی سعودی رو. :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۰۵ دی ۱۳۹۴
((مقامات عربستان سیاست‌های خارجی این کشور را با توجه به چگونگی حضور ایران در عرصه رویدادهای دیپلماتیک منطقه، برنامه ریزی می‌کند))
.
عربستان از اولشم همیشه آرزوش بود یه روز بتونه به پای ایران برسه. بس که عقده ای هستن این سعودی های لعنتی.
هر غلط و جنایتی میکنن که به این آرزوشون برسن.
خیر سرمون کشور دوست و برادر مسلمان هستیم.. ای خدا!
کی میشه این حکام سعودی نیست و نابود بشن... دنیا از شرشون راحت شه.
اصلا اینا خود آزاری دارن از نظر من...باور کنین :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
بگوبه آنان بمیریدازخشم خودتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۴
چرا مردم رو گمراه میکنین و میگین نفوذ ایران . خب راستشو بگین نفوذ خدا چون عربا به خاطر خدا با شما مبارزه میکنن نه به خاطر ما . اتفاقا عربا عجیب از ایرانیا متنفرن
آخرین اخبار