ادعای واشینگتن اگزمینر: همکاری آمریکا با پوتین، بازی با آتش است

یک نشریه آمریکایی مدعی شد همکاری کاخ‌سفید با کرملین درخصوص سوریه باعث نابودی آمریکا خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه واشینگتن اگزمینر با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، چند روز پیش با «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، در مسکو دیدار و موافقت کاخ‌سفید را با خواسته پوتین مبنی بر ادامه کار «بشار اسد،» رئیس‌جمهور سوریه، به اطلاع وی رساند. این تغییر موضع آمریکا به عنوان تازه‌ترین پیروزی کرملین به لیست بلندبالای موفقیت‌های پوتین و تحت شعاع قرار دادن «بارک اوباما،» در معادلات جهانی، افزوده می‌شود.

این نشریه آمریکایی سپس مدعی شده است: «بر سر قدرت ماندن اسد، امیدها را درخصوص دست‌یابی به ثبات و آرامش در سوریه نقش بر آب کرد. دولت اوباما امیدوار است پوتین در جنگ علیه [گروه تروریستی] داعش، نقش سازنده‌تری ایفا کند، اما موضع  اخیر واشینگتن بر تغییر رفتار مسکو تأثیری نخواهد داشت. اقدامات پیشین ما برای همکاری با پوتین همواره ناکام مانده است و به‌نظر می‌رسد این تلاش هم مختوم به شکست باشد.»

نگارنده گزارش سپس به مناقشات روسیه با گرجستان درخصوص «آبخازیا» و «اوستیای جنوبی» و همچنین اختلافات این کشور با اوکراین بر سر «شبه‌جزیره کریمه،» اشاره می‌کند و مدعی شده است: «رهبران کشورهای جهان درباره ستیزه‌جویی‌های پوتین سکوت کرده‌اند. زمان آن فرا رسیده است که ما از اشتباهات گذشته درس گرفته و به پوتین در معادلات بین‌المللی اعتماد نکنیم.»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار