کری: امروز بهترین فرصت برای پایان دادن به جنگ در سوریه است

وزیر خارجه آمریکا گفت: بدون فرآیند انتقال سیاسی واقعی در سوریه، صلحی پایدار غیرممکن خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان کری وزیر امورخارجه امریکا بعد از کنفرانس خبری با همتای گرجی خود در پنجمین سالگرد جنگ در سوریه گفت: امروز بهترین فرصت برای پایان دادن به  جنگ در سوریه است.

آنچه به طور شفاف مشاهده می شود این است که خشونت در سوریه به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و دسترسی به کمک های بشردوستانه بیشتر شده است و حتی از این هم بیشتر خواهد شد.

جان کری افزود: توقف خصومت ها حالا وارد سومین هفته خود می شود .مهمتر از همه ما روزانه شاهد بهبود وضعیت زندگی روزانه سوری ها هستیم. ادامه پیشرفت ها  و پایان دادن به محاصره شهرها در سوریه و فراهم کردن دسترسی بدون قید و شرط آنها به کمک های بشردوستانه موضوعاتی هستند که به  نظارت و مراقبت جامعه بین المللی نیازمند هستند.

کری گفت: من در عربستان سعودی و فرانسه دیدارهایی برای بررسی راه پیش رو داشتم. من هفته آینده به مسکو سفری خواهم داشت. من در آنجا با رئیس جمهور پوتین و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدارهایی  برای بررسی موضوع پیشبرد فرآیند سیاسی  خواهم داشت. من تمام تلاش خود را برای بهره برداری از این فرصت به کار خواهم گرفت.

وی افزود: با وجود پیشرفت هایی که داشته ایم و با وجود کاهش خشونت ها و افزایش دسترسی ها به کمک های بشردوستانه در سوریه صلحی پایدار ،بدون وجود یک  فرآیند انتقال سیاسی واقعی غیرممکن خواهد بود.

این یک بیانیه و یک واقعیت است. پنج سال است که مردم سوریه شاهد از بین رفتن جامعه خود و از بین رفتن خانواده و دوستان خود بوده اند. خانه، مدرسه و مساجد آنها گلوله باران و نابود شده است. بخشی از کشور آنها به محلی امن برای داعش و تروریست های النصره بدل شده است.

این فرصتی است که باید از آن استفاده کرد و نباید از دست برود. ما این فرصت و توانایی را در اختیار داریم تا گامی برای پایان دادن به جنگ و خونریزی برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار