ریاض "چشم‌انداز عربستان 2030" را تصویب کرد

طرح اصلاحات اقتصادی عربستان با عنوان "چشم انداز عربستان 2030" امروز تصویب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کابینه عربستان سعودی روز دوشنبه طرح اصلاحات اقتصادی گسترده ای را به نام "چشم انداز عربستان 2030" تصویب کرد. هدف این طرح کاهش وابستگی عربستان به درآمدهای نفتی است. 

کابینه عربستان در جلسه ای که به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور برگزار شد ضمن موافقت با طرح چشم انداز عربستان 2030، شورای امور اقتصادی و توسعه به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان را مامور تدوین ساز و کارها و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای این طرح کرد.

پادشاه عربستان در سخنانی این جلسه گفت: "از زمانی که زمام امور را در کشور به دست گرفتم، حرکت به سوی توسعه فراگیر بر مبنای اصول ثابت شرعی، به کار گیری امکانات کشور و ظرفیت ها، موقعیت، ثروتها و امتیازات آن به منظور دستیابی به آینده بهتر برای کشور، را در برنامه خود قرار دادم. بر این اساس، به شورای امور اقتصادی و توسعه دستور دادم برنامه چشم انداز اقتصادی و توسعه عربستان را به منظور تحقق بخشیدن به آنچه امید آن را داریم تهیه کند، تا الگویی برای جهان باشد." 

وی افزود، از طرح چشم انداز عربستان که شورای امور اقتصادی و توسعه ارائه کرد و شورای وزیران با آن موافقت کرد آگاه شدم و از شهروندان انتظار دارم در کنار یکدیگر برای تحقق بخشیدن به این چشم انداز بلندپروازانه تلاش کنند. 

این برنامه بخشی از طرح اصلاحات در عربستان است که هرچند بزرگترین تولید کننده نفت در جهان به شمار می رود، به علت کاهش شدید قیمت ها تلاش می کند منابع درآمد خود را متنوع و مدرن کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار